Päevatoimetaja:
Richard Särk

Lennata tahtja jäi Tartu lennujaamas pika ninaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu ja Tallinna vahel lendajad.
Tartu ja Tallinna vahel lendajad. Foto: Graafika: TPM

Reede hommikul taksoga Tartu lennujaama kiirustanud mees jäeti tühjapoolsest Tallinna lennukist maha, sest piletit polnud ta ette ostnud ja nagu selgus, ei ole seda võimalik lennujaamas teha.

Üks läinud reedel Tartust Tallinna lennule kiirustanud reisija – kokku neljast – kirjeldas juhtunut nii. Maja ette sõitis takso, välja astus noormees, kes küsis, kas Tallinna lennuk lendab, saades vastuseks, et jah, ütles oh, väga hea.

Seepeale küsinud tõredavõitu lennujaamahärra, kas noormehel pilet on. Saanud vastuseks ei, teatas, et lennujaamast piletit osta ei saa. Kodanik küsinud, kust saab, aga vastus oli, et siit ei saa ja soovitati bussi peale minna.

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen nentis, et tõepoolest Tartu lennujaamast ei saa lennupileteid osta, sest lennujaam ei paku lennufirmadele kassateenust. Tema teada käib Tartus piletimüük 60 protsendi osas reisibüroode kaudu, ülejäänud ostavad reisijad ise internetist.

Eskelinen rääkis, et lennujaamas piletimüügi alustamiseks peaks Tartu lennujaam koolitama mitu töötajat, kes tunneksid broneeringusüsteemi, kuivõrd Tartust lendu alustavad inimesed reisivad tavaliselt kaugemale kui Tallinna.

Eskelinen võrdles, et näiteks Kuressaares on lennujaamas ka piletikassa, kuid seal ongi valdavalt point to point lendajad, see tähendab ümberistumiseta Kuressaarest Tallinna.

Lehele juhtunu kirjelduse saatnud lennureisija pidas siiski imelikuks, et olukorras, kus lennujaamas on registreerimislauas olemas kaardimakseterminalid ja printerid, on sedavõrd keeruline piletimüüki korraldada.
Tartu lennujaama maapealse teeninduse juht Rein Roos põhjendas aga sarnaselt Eske-lineniga, et registreerimislaua töötajad teevad üksnes seda, milleks neid on koolitatud ja millist teenust neilt lepingu kohaselt tellitakse.

Asi on selles, et lennufirma, lennujaam ja maapealse teeninduse üksus on kõik erinevad äriühingud.

Praeguse reisijate hulga juures arvas Roos, et eraldi piletikassa pidamine lennujaamas end  ei õigustaks.

Tagasi üles