Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371
Saada vihje

Ratturid saavad uusi sõidusuundi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mööda Veski tänavat eile ennelõunal jalgrattaga sõitnud Annika Loorents hindas praeguseid sõidutingimusi normaalseks, kuid lubatud sõidusuundi ja markeeritud rattateid võiks ikka rohkem olla. Linnavalitsus kaalub Veski tänavale kahesuunalise rattaraja rajamist.
Mööda Veski tänavat eile ennelõunal jalgrattaga sõitnud Annika Loorents hindas praeguseid sõidutingimusi normaalseks, kuid lubatud sõidusuundi ja markeeritud rattateid võiks ikka rohkem olla. Linnavalitsus kaalub Veski tänavale kahesuunalise rattaraja rajamist. Foto: Margus Ansu

Linna liiklusnõukogu soovitusel lubatakse sellest nädalast sõita jalgratturitel Ülikooli tänava ühesuunalistel lõikudel mõlemas suunas. Samamoodi kaalutakse kahesuunalise rattaliikluse seadustamist Baeri, Veski ja Tähe tänaval.


Linna liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmanni sõnul on ühesuunalisel Ülikooli tänaval sõitnud ratturid kahes suunas kogu aeg, aga sellega on rikutud liikluseeskirja. «Nüüd on sõitmine seaduslik,» ütles ta ning lisas, et tellitud uuringu järgi on tänav vastassuunas sõitmiseks piisavalt lai. «Ruumi jääb vähemalt meetri jagu, aga eks seal loeb ka liikleja enda pädevus ja sõiduoskus.»

Ettepaneku liikluskorraldust muuta tegi jalgratturite tugirühm ning selle eesmärk on muuta sõiduteekond kesklinnas lühemaks. Uuest liiklusseadusest tulenevalt muudeti ka seni kesklinnas kehtinud õueala 20-kilomeetrise sõidukiirusega alaks ja see paneb Luk­­manni sõnul autojuhtidele kohustuse olla jalakäijate ja ratturite suhtes tähelepanelikum.

Kõrgem rattatee

Samamoodi võiks liiklusnõukogu hinnangul lubada kahesuunalist rattaliiklust Veski tänaval, kuid see eeldaks suuremaid liikluse ümberkorraldusi ja ehitustöid. «Seal on neli tõsist konfliktkohta: kaks pimedat kurvi ja kaks probleemset ristmikku,» selgitas Lukmann ning tõstis esile Näituse ja Veski tänava ristumist.

«Seal juhtuvad tihti sõidukite kokkupõrked ja kui tuua sinna veel vastassuunaline rattaliiklus, muutub olukord veel probleemsemaks,» lausus Luk­mann. OÜ Liikluslahenduse uuring soovitab teha Veski tänavale tavalise markeeritud rattaraja asemel tänavatasapinnast 5–10 sentimeetrit kõrgemale ulatuva rattatee.

«Et see oleks vastassuunas autoga sõitjale arusaadav ja tunnetatav,» lausus Lukmann. Samas  tekitab  kõrgemale tõstetud rattatee lisaprobleeme tänavapuhastamisel ja lumelükkamisel. Õige lahendus nõuab veel aega ja mõtlemist ning enne järgmist suve ei muutu Luk­manni kinnitusel Veski tänaval midagi.

Tähe kahesuunaliseks

Küll aga muutub juba lähikuudel ratturitele olukord Baeri tänaval, kus remonditakse kõnniteed. Praegu suunab teemärgistus ratturid Kassitoome kõrvale jalgteele, pärast remonti võetakse sealt markeering maha. «Märgistus enam sinna ei suuna, aga see võimalus peaks jääma,» avaldas Lukmann oma seisukoha.

«Sealt on pikka aega harjutud läbi sõitma ja pole mingit otsest vajadust seda suunda sulgeda. Siis saab rattur ise valida, millist teed õigemaks ja ohutumaks peab,» pakkus Luk­mann. Kõnnitee remondi järel nihutatakse veidi ka tenniseväljakute juures olevat ülekäigurada.

Kahesuunalist liiklemisõigust on soovinud ratturid ka ühesuunalisel Tähe tänaval, kuid Lukmanni sõnul on tulnud ettepanek muuta tänav kahesuunaliseks kõigile sõidukitele. «Kui see peaks juhtuma, kaob rattaliikluse teema automaatsel ära. Nad sõidavad sõiduteel, kiirused on väiksed ja probleeme ei ole,» ütles ta.

Tagasi üles