Tulevase Ringtee silla ehitushankele esitasid firmad kolm pakkumist, kuid ka kõige odavam neist ületas mäekõrguselt eelarves kavandatud hinda.
Tartu Ringtee silla hind lõi pahviks
Eile Tartu linnavalitsuses avatud projekteerimis- ja ehitushanke pakkumised käsitlesid tulevase Idaringtee 2,5-kilomeetrist 1+1 sõiduradadega lõiku Turu tänavat ja Ringtee tänavat ühendavast kurvist Lammi teeni. Sealhulgas umbes 400 meetri pikkust Ringtee silda.
Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool ütles pakkumiste avamise järel, et meeleolu on minoorne.
Nimelt jäid AS Merko Infra, Nordecon ASi ja AS Trefi küsitud hinnad vahemikku 27,39 miljonist eurost 29,88 miljoni euroni (27 391 836, 27 396 519 ja 29 880 972 eurot).
Linnavalitsus ei pidanud võimalikuks praegu nimetada, milline firma millist hinda küsis.
Küll ütles Tartu abilinnapea Raimond Tamm, et kõik need hinnad on selgelt üle eelarve. «Olime rehkendanud selle lõigu puhul suurusjärguga 16 miljonit eurot,» ütles Tamm.
Õigupoolest läheneb ehitusfirmade pakutu selle lõigu hinnale, mille eest oli plaanis valmis ehitada Idaringtee Võru tänava liiklussõlmest Räpina maanteeni, eelkalkulatsiooni järgi oli selleks arvestatud umbes 33 miljonit eurot.
Tamm ütles, et eks nüüd tuleb riigi esindajatega maha istuda ja arutada lahendusvariante, kas on võimalik projekti lihtsustada. Esimene töö on siiski vaadata, kas tehtud pakkumised kvalifitseeruvad.
Mingeid põhjapanevaid otsustusi asjade edasise käigu kohta ei tule tema sõnul kindlasti enne, kui 5. juulil on avatad Idaringtee nn esimese lõigu pakkumised, kust peaks selguma Võru tänava ja vangla kurvi vahelise lõigu ümberehituse hind.
Asja teeb aga keerukamaks, et hanke teine osa puudutab maanteeameti eestveetavat nn postimaja liiklussõlme ehitust.