Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse kaudu Eestis turgu uurimas käinud Hiina elektrisõidukite tootja BYD tutvustas läinud nädala lõpus ka Tartu linnavalitsuses elektribusse.
Hiinlased käisid Tartus elektribusse tutvustamas
«Ennekõike oli tegemist tutvumisreisiga – nad tutvusid meie tingimustega ning meie tutvusime elektribusside kasutamise võimalustega ühistranspordis,» ütles Hiina firma esindajaga kohtunud abilinnapea Raimond Tamm.
Plussid ja miinused
Elektribussi eeliseks on Tamme sõnul väiksemad püsikulud ja väiksem müra, miinuseks aga bussi kallim hind ning vastupidavus vaid kuni miinus 20-kraadisele külmale, mida Eesti karmis talves jääb napiks. Tamme selgitusel tuleb veel teha põhjalikumaid analüüse enne, kui saaks anda hinnanguid, kas elektribusse võiks kasutada ka Tartu ühistranspordis.
Linna kavatsust suunduda tavabussidelt üle gaasibussidele Hiina elektribusside tootja külaskäik ei mõjutanud. «Tartu linna prioriteet on endiselt gaasibussid, mitte elektribussid. Selle suuna muutuseks peaks elektribussidel olema palju suuremaid eeliseid gaasibusside ees,» rääkis Tamm.
Helsingi näide
Huviga jälgib linn Tamme sõnul aga Helsingi kogemust, kus Hiina firma elektribusse hakatakse peagi ühistranspordis katsetama. «Nende kogemus on heaks näiteks, mille põhjal saame meiegi üht-teist järeldada,» märkis Tamm.
Peale Tartu linna kohtus Hiina sõidukitootja Euroopa müügijuht ka firma Sebe esindajatega, kellega linn plaanib samuti arutada elektribusside teemat. «Loomulikult me arutleme ja analüüsime elektribusside võimalusi, kuid see ei tähenda, et hakkaksime kohe tavabusse elektribussidega asendama,» lisas Tamm.