Plaanitav umbtänav suunab kortermajade elanikud tiirutama eramute vahele või saalima asjatult mööda lasteaiast, leiavad linnavolinikud. Linnavalitsus väidab, et nii kaitstakse elanikke kasvava liiklusvoo eest.
Olematu tänav ajas Tartus võimud tülli
Vaidlused ajendas Ladva tänava rajamine Jaamamõisasse Ida ja Lehe tänava vahele, kus praegu lokkab võpsik, aga kuhu Vallikraavi Kinnisvara kavandab uusi kortermaju ja enne seda kohustub ehitama valmis tänava.
Volinike vaatevälja jõudis tänava rajamine põhjusel, et linn on kohustunud tänava ehituse tagantjärele kinni maksma.
Linnamajanduskomisjoni liikmetes tekitas juba 11. mai koosolekul küsimusi, miks kavandatakse jälle umbtänavat selle asemel, et ehitada ristmik, mille kaudu saaks Jaama tänavalt ja Jaama tänavale teha parempöördeid.
Omasuguste reas
Samasugused umbtänavad on juba Ida ja Käbi, kus isegi vahetult Jaama tänava ääres elavate majade elanikud peavad sõitma Jaama tänavale pika tiiruga, sest kodu juures lahutab neid Jaama tänavast mõni meeter muru ja kergliiklustee.
Linnamajanduskomisjoni liige Toomas Kapp pidas sellist lahendust ebamõistlikuks, sest see suurendab asjatult läbi elamurajooni sõitmist, inimeste teekond koju ja kodunt välja pikeneb.
Linnavalitsus vastas 18. mai istungil protokollitud otsusega «mitte arvestada linnavolikogu linnamajanduskomisjoni ettepanekut muuta Ladva tänava rajamise projekti».
Linnavalitsus lisas viite kuus aastat tagasi tehtud analüüsile, milles OÜ Liiklusbüroo kaalus võimalusi avada juurdepääs uude elamupiirkonda Jaama tänava poolt ka Ida, Ladva ja Käbi tänava kaudu.
Analüüsis jõuti järeldusele, et elurajoonist läbisõidu vähendamiseks ja sujuva liikluse tagamiseks suure liiklusega Jaama tänaval on mõistlik jätta Ida, Ladva ja Käbi umbtäna-vateks. Juurdepääsuks elurajoonile jääksid Oksa ja Lehe tänav.
Vaja head põhjendust
Toomas Kapp meenutas, et vahepeal on Ladva tänava ridaelamud planeeringus muutunud kortermajadeks. Ta ütles, et on väga ebapädev tekitada olukord, kus suured eriautod – prügiautod, veevärgiautod jne – on sunnitud elurajoonis pikalt tagurdama selle asemel, et läbi sõita.
«Need liiklusspetsialistid võiksid ise proovida lapsi täis hoovis suure autoga tagurdada,» ütles Kapp. «Kui kuskile tehakse umbtänav, peab sellel olema väga tõsine põhjus.»
Volikogu linnamajanduskomisjon ei jätnud jonni ja jäi 25. mai koosolekul seisukohale, et parempöörde võimalus Ladvast Jaamale ja Jaamast Ladvale on vajalik, ning tegi linnavalitsusele ettepaneku algatada detailplaneeringu sellekohane muutmine.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm kommenteeris, et tänavate tehniline lahendus on puhtalt linnavalitsuse pädevuses ja nüüd tuleb linnavalitsusel kujundada ettepaneku suhtes seisukoht.
Ta ütles, et vastasseis on tekkinud, sest liiklusspetsialistid on üht meelt, volikogu komisjon teist meelt. Käigult lahendust muuta ei saa, sest aluseks on planeering ja sellele tuginev projekt, mis on lõpuni viimistletud. Seega ei ole jutt lihtsalt mõne meetri tänava ehitamisest. «Ehitaja on valmis tänava ehitusega pihta hakkama, me ei saa seda rongi tagasi pöörata,» ütles Tamm.
Volikogu 12. mai otsuse järgi rahastab linn Ladva ja Oksa tänava ehitust tänavu kuni
52 000 euroga ning ülejäänud summa tasutakse Vallikraavi Kinnisvarale aastaks 2015, tasumata jäägilt maksab linn ka intresse. Ehituse kogumaksumus selgub riigihankel.