Tartu linna päeva tipuks kujunes galakontsert raeplatsil, mis algas sellest, et saabujad kuivatasid vihmast märgi toole, ning lõppes ooperisolistide ja orkestri esitatud «Tartu marsiga». Punkti klassikalisest ja ooperimuusikast täidetud päevale pani ilutulestik, mis lahvatas süngete pilvede poole raekoja tagant.
Galerii: Tartu päeva galakontsert koosnes seekord ainult ooperimuusikast (1)
Tund ja 20 minutit väldanud tasuta kontserdil avasid esimesena suu orkestri ette astunud kaks Tamme – konferansjeena näitleja Raivo E. Tamm ja Tartu linna päeva täitnud kolmanda «Ooperisümbioosi» kunstiline juht Reigo Tamm. Nad tegid publikule muu hulgas selgeks, et pole vennad ega ka mitte isa ja poeg. Seejärel esitas Tartu ülikooli sümfooniaorkester Taavi Kulli dirigeerimisel avamängu Georges Bizet’ ooperile «Carmen».
Tuhatkonna toolidel istuva ja raeplatsi servades seisva kuulaja ette laulma astus esimese solistina vanemuislane Rasmus Kull, et esitada Figaro aaria Gioachino Rossini ooperist «Sevilla habemeajaja». Konferansjee soovitusel tuli habemega lauljal rääkida suhetest habemeajamisega, ja see on Rasmus Kullil viimasel ajal väga eriline, sest ta laulis Vanemuise värskeimas muusikalis «Sweeney Todd» nimiosalist, kättemaksuhimulist pardurit ehk habemeajajat.
Varasemal kahel Tartu päeva «Ooperisümbioosi» galakontserdil on kõlanud ka numbreid muusikalidest, kuid seekord oli kava koostatud puhtalt ooperimuusikast. Kuulajate ette tulid Pirjo Jonas, Tuuri Dede ja Maria Listra, Simo Breede ja Tamar Nugis ning lõpuks ka rahvusooperi Estonia tenorina Reigo Tamm. Erandina muust kavasse lükitud muusikast kõlas lõpuloona Raimond Valgre «Tartu marss».