Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Sada jalapaari silkab Munamäelt mereni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti Meedia jooksjad on Suurel Munamäel rõõmsas tujus, sest ilm on ilus ja kohe algab pikk teatejooks Tallinna poole.
Eesti Meedia jooksjad on Suurel Munamäel rõõmsas tujus, sest ilm on ilus ja kohe algab pikk teatejooks Tallinna poole. Foto: Erakogu

«Kaksteist kraadi sooja, päike paistab, taevas on üksikud pilved, puhub nõrk tuul, kõik on rõõmsad,» helistas Tartu Postimehe arvamustoimetaja Jüri Saar üsna kohe pärast suure jooksuürituse starti. Ta on üks neist sajast, kes võtab osa spordivarustuse tootja Nike korraldatud iselaadsest teatejooksust Tipust Topini, mille rada kulgeb Suure Munamäe juurest Pirital asuva purjespordikeskuseni ja läbib ka Tartumaad.

Teiste seas on esindusega väljas Eesti Meedia, kelle esimene jooksja alustab silkamist kell 9. Jüri Saare esimene kord jooksma asuda on umbes kell 11, teine kord täna hilisõhtul ja kolmas kord pühapäeva hommikul kella seitsme paiku.

Teist korda peetava jooksu meeskonnad läbivad kokku 335 kilomeetrit, joosta tuleb ka öösel. Aktsioonist võtab osa kümme võistkonda ning korraldajate teatel on Eesti Vabariigi 100. aastapäeva puhul jooksjaid täpselt sada.

Start anti Suure Munamäe jalamilt. Rada viib võistlejad Rõuge, Otepää, Elva, Tartu (ERMi juures on jooksjate vahetus täna kella 19 - 20 paiku), Lähte, Elistvere, Luua, Jõgeva, Väike-Maarja, Tapa, Lehtse, Jäneda, Kõrvemaa ning Raasiku kaudu Piritale.

See on teatejooks, kus kõigi 10-liikmeliste meeskondade jooksjad käivad rajal kolm korda. Ühe etapi pikkus jääb vahemikku 8–15 kilomeetrit ning ühe meeskonnaliikme läbitud kogudistants on lõpuks 25–38 kilomeetrit.

Tegemist ei ole võistlusega ja võistkonnad ei võistle omavahel. Ettevõtmise eesmärk on õhutada Eesti inimesi rohkem liikuma ja läbida joostes kodumaa kauneid paiku.

Osavõtjaskonnas on esindatud mitme ettevõtte ja organisatsiooni, näiteks Nike, Sportlandi, MyFitnessi, Eesti Meedia, Tallinna  Maratoni ja Fifaa töötajad. Finišisse kavatsetakse jõuda pühapäeva õhtuks. Jooksu saab jälgida Facebookis Nike esinduskaupluste ja Sportlandi lehel.

Ettevõtmine on inspireeritud USAs peetavast Hood to Coast jooksust, mis kulgeb Hoodi mäe jalamilt Vaikse ookeani äärde. Sellest legendaarsest iga-aastasest üritusest võtab tavapäraselt osa üle tuhandevõistkonna.

Tagasi üles