Päevatoimetaja:
Eili Arula
(+372) 739 0339

Juua ja kakelda ei saagi – mis jaanipidu see on? (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eelmise aasta jaanipidu Raadil
Eelmise aasta jaanipidu Raadil Foto: Kristjan Teedema

Noorteorganisatsioon Juvente tuli lagedale isemoodi algatusega. Nimelt kuulutasid sellesse kuuluvad noored Facebookis välja kampaania «Kaine jaanipäev». Nad soovitavad inimestel kainena püsida 20.–24. juunini. Kuidas on võimalik järgida jaanipidudel kuiva seadust ja kuidas üldse sel puhul jaanipäeva tähistada?

«Me ei taha otseselt kellegile ette kirjutada, kuidas jaanipäeva pidada. Kampaania on tähelepanu juhtiv ja pigem nõuandev,» selgitas noorteorganisatsiooni Juvente liige ja kampaania eestvedaja Indrek Nägelik. Organisatsioon jagab kampaania ajal Facebookis alkoholivabade kokteilide retsepte ning annab infot, milliste tegevustega pidusutusi sisustada juhul, kui kesvamärjuke kõne alla ei tule. «Alkoholiga jaanipidudel on muidugi ka igasugused mängud, aga meil saavad võistlused ja mängud rohkem tähelepanu,» ütles Nägelik. «Tuleb läbi mõelda, kuidas inimeste elu peo ajal võimalikult huvitavaks teha.»

Juvente täisliikmed on kõik karsklased. «Toetajaliikmetelt me seda eeldada ei saa, kuid ka nemad pooldavad mõõdukat alkoholitarbimist,» ütles Nägelik, kes ka ise alkoholi ei tarbi.

Kust tuleb noortel mõte täiskarsklaseks saada? «Noored otsivad netist pidevalt infot ja tervislik eluviis on nende seas üha populaarsem,» märkis Nägelik. Talle ei meeldi, et pidudel kipuvad inimesed alkoholi üle tarvitama ja muutuvad kaaspiduliste suhtes tüütuks. «Kurb on vaadata, et inimesed ei oska end kainena vabalt väljendada,» tõdes Nägelik ja lisas, et purjutamine toob jaanipidudel kaasa ka mitmeid õnnetusi, mis selgipäi olemata oleks. Kampaaniasse on kaasatud ka tudengiorganisatsioonide võrgustik Ole Rohkem ja Eesti Noorteühenduste Liit.

Noored otsivad netist pidevalt infot ja tervislik eluviis on nende seas üha populaarsem, ütles kampaania «Kaine jaanipäev» eestvedaja Indrek Nägelik.
Tagasi üles