Autode kiirendusvõistlused on vaatemänguline sport. Aga nagu iga spordi puhul, tuleb täie naudingu saamiseks sellest ka pisut aru saada.
Autode kiirendusvõistlus pakub Tartus Räpina maanteel vaatemänge
Paljudel on arvamus, et kiirendussport ongi nii lihtne, et võtad aga kaks autot, paned joonele, annad stardi, ja siis üks autodest on võitnud.
Võistluste peakohtunik Kristjan Veedler ütles humoorikalt, et tegelikult midagi selles mõistmises valesti ka pole, aga kui rääkida ametlikust kiirendusspordist, siis selle taga on kümnete lehekülgede kaupa reegleid ja tingimusi, mis panevad paika kõik, alates masinate klassijaotusest, turvanõuete ja võidusõiduprotseduurideni välja.
Täna kell 11 algama pidanud võistluste start lükkus tunni võrra edasi vihma tõttu, mis raja märjaks ja libedaks tegi.
Võistlejal tuleb Räpina maantee algul läbida 1/8 miili, see on 201 meetrit, kuna pikemat sirget lõiku polnud võtta - võistlusraja otsa peab jääma ka piisavalt pikk pidurdusala.
Päeva lõpu finaalajad 201 meetri läbimisel mahuvad ilmselt 6 kuni 7 sekundi sisse ning maksimaalsed kiirused võivad ulatuda kuni 200 kilomeetrini tunnis.