Millises osas kattub näitus «Rõõm linna südames», mis oli mai alguseni Tallinna raekojas ning samuti teie kureeritud ja Tõnis Saadoja kujundatud, näitusega «Traditsiooni sünd»?
Ainult teatud määral. Tartus on juba tööde valik rohkem kui 20 maali võrra suurem, lisandunud on skulptuurid.
«Rõõm linna südames» keskendus ühe teatud emotsionaalse varjundi väljajoonistamisele, «Traditsiooni sünni» keskmes on mõned võtmelise tähtsusega autorid. Oleme koos Tõnis Saadojaga seekord keskendunud kunstnikele, kelle loomingust on Enn Kunila kollektsioonis oluline valik ning kes oma teostega mõjutasid ennesõjaaegset kunstikultuuri.
Samuti ei saa ühegi näituse juures mööda ruumidest. «Rõõm linna südames» oli eksponeeritud keskaegses ametihoones, «Traditsiooni sünd» on aga õhulises valgusküllases kodanlasemajas, kus maalid ripuvad kunagistes eluruumides. See aitab ehk kaasa tajule, et kunst ei ole mitte eksklusiivne ja kättesaamatu, vaid normaalne elu osa.
Kui palju te olete «Traditsiooni sündi» koostades arvestanud selle väljapaneku kohaga ehk Tartu ja siinse kunstimuuseumiga?
Vägagi palju. Kuna just Tartut seostatakse Eesti maalikunstiajaloo algusega, siis sidusime näituse traditsioonide temaatikaga.
Tartu on mitmetel maalidel ka motiivina kesksel kohal, mis kummalisel kombel seostub samuti traditsiooni mõistega: Tartut on neil teostel vaadeldud mitte modernse ja dünaamilise linnana, vaid rahuliku kohana, kus hinnatakse ennekõike ajatut atmosfääri ning romantilist miljööd. Uudsuse asemel rõhutavad kunstnikud Tartut kujutades traditsioone, kestvust − maalides samas linna, mis on erakordselt palju hävingutes kannatanud.