Tartu kutsehariduskeskuse sõiduautotehnika eriala õppurid Kalle Tross ja Anton Eerik Pauts lunastasid möödunud nädalal pääsme Poola rahvusvahelistele noorte automehaanikute võistlustele.
Tartu kutsehariduskeskuse õppurid sõidavad Poola Eestit esindama
Poolas toimub rahvusvaheline suurvõistlus, millega soovitakse populariseerida automehaaniku elukutset noorte seas, vahetada kogemusi ja õppemeetodeid ja loomulikult leida noori automehaanikatalente.
Parimate noorte automehaanikute leidmiseks korraldati Eestis kolm eelvooru. Esimeses voorus tehti kirjalik test kõigis võistluses osalevates koolides. Iga kooli kaks parimat võistlesid teises voorus, mille käigus selgitati välja kuus parimat. Kolmas võistlusvoor oli üksiti rahvuslik finaal ning seal võistlesid kuus parimat mitmesuguste praktiliste ülesannete lahendamises.
Rahvusliku finaalvõistluse kaks kõrgeimat kohta kuulusid Tartu kutsehariduskeskuse noortele sõiduautotehnikutele. Finaali esikoha pälvis Kalle Tross ja teise koha vääriliseks tunnistati Anton Eerik Pauts. Kolmanda koha võitis Mihkel Kangur Järvamaa kutsehariduskeskusest.
Võistlejate juhendaja Janari Zirk, kel endal selja taga osalemine EuroSkillsi võistlustel, selgitas, et võistluste ülesehitust ja ülesandeid EuroSkillsiga võrrelda ei saa.
Kolm parimat said kutse rahvusvahelistele võistlustele, kus nad kohtuvad oma vastastega teistest riikidest. Selles voorus peavad kõik võistlejad lahendama praktilisi ülesandeid erinevate autode ja treeningumudelite peal. Young Car Mechanic rahvusvaheline suurfinaal toimub Poolas 14. ja 15. mail 2018.
«Võistlusteks valmistumine juba käib. Noored said kodutöid lahendada ning enne võistlust teeme koos nädalase harjutustsükli,» sõnas Zirk. Eesti noored on kutsutud rahvusvahelistele võistlustele osalema esimest korda. Finaalis on 15 võistlejat viiest riigist.
Parimate noorte automehaanikute leidmiseks korraldas Inter Cars Eesti kutsehariduskoolide õpilastele kolm eelvooru. Esimeses voorus toimus võistluses osalevas 9 koolis 45 küsimusega kirjalik test. Iga kooli kaks parimat pääsesid teise, 60 teooriaküsimusega vooru Tallinna Tehnikakõrgkoolis, kus selgusid kuus parimat. Seejärel toimus kolmas võistlusvoor ehk Eesti finaalvoor.
Tallinnas asuva Fakto Auto AS esinduses võistlesid kuus parimat erinevate praktiliste ülesannete lahendamises nagu autodiagnostika, roolivõimendisüsteemi vigade kõrvaldamine; mootoriketi, õlitihendi, rattalaagri ning soonrihma vahetus; esisilla veaotsing ja vea kõrvaldamine. Ülesandeid viisid läbi tarnijad nagu TRW, Lemförder, SKF, Febi Bilstein, Elring ning üks ülesanne korraldati ka Fakto Auto poolt.
Poolas lõppvõistlusel kohtuvad viie riigi parimad. Kolme Balti riigi ja korraldajamaa Poola kõrval osalevad võistlejad ka Bulgaariast. Finaalis peavad kõik võistlejad lahendama praktilisi ülesandeid erinevate autode ja treeningmudelite peal. Võistluse esikolmiku auhinnafond kokku moodustab 100 000 Poola zlotti ning kõik finalistid saavad võimaluse külastada Stuttgartis asuvat Porsche muuseumit ja Elringi tehast.