Miks buss pidevalt hilineb? (3)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lühike MAZ buss Tartu kesklinnas.
Lühike MAZ buss Tartu kesklinnas. Foto: Sille Annuk

Toimetusse pöördunud tartlane kurtis, et kui ta hommikul tööle sõidab, on liinibuss sageli graafikust maha jäänud, eile lausa kümme minutit.

Eilses näites oli jutt viienda liini bussist, mis Lõuna peatusest pidi välja sõitma paar minutit enne kella kaheksat, aga tuli hoopis tublisti pärast kaheksat.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et selline hälve graafikust on väga suur, lubatud on kõikumine kuni kolm minutit. Miks nii palju hilineti, ta ei teadnud, süstemaatilisisest hilinemisest mõnel liinil ka ei olnud kuulnud. «Aga kui takistus on ees, ega buss saa üle lennata,» lisas Haak. 

Tartu ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona teadis aga ütelda, et viivitus tekkis põhjusel, et buss läks rikki ja liinile saadeti asendusbuss. Sel korral buss kurtja vaatevinklist üksnes hilines, aga mõnikord jääb sel põhjusel väljumine mõnedest peatustest ka vahele, sest asendusbussi ei saadeta alati sinna, kus eelmise teekond katkes, mõnikord hoopis sellisesse liinipunkti, kus buss peaks graafiku järgi olema.

Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste ütles, et rikki läks üks suurtest Maz-bussidest, aga ei saa kuidagi väita, et see oleks tüüpiline juhtum. Pigem tehnika vahel läheb rikki.

Tüüpiliste juhtumite hulka kipuvad aga liigituma väikeste Maz-busside hädad. Neid on Sebe aia äärde jätnud kaks. Seal oli vahepeal kolmaski, kuid sellel asendati mootor, sest bussi oli vaja ja remonti oli bussi soetamisest ikkagi odavam.

Kommentaarid (3)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles