Psühholoogid uurivad lapse vaimse tervise ja nutimaailma seoseid

Aime Jõgi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu ülikooli psühholoogid püüavad uue uuringuga hinnata laste füüsilist tervist, und, toitumist, käitumist, kalduvust ärevusele, õppimist, suhteid koolis ja väljaspool kooli ning seda, kuidas nad kasutavad internetti ja digivahendeid. Pildil lapsed telefoniga.
Tartu ülikooli psühholoogid püüavad uue uuringuga hinnata laste füüsilist tervist, und, toitumist, käitumist, kalduvust ärevusele, õppimist, suhteid koolis ja väljaspool kooli ning seda, kuidas nad kasutavad internetti ja digivahendeid. Pildil lapsed telefoniga. Foto: Sander Ilvest

Mõtle viimasele kuule, kas sul oli oma sõpradega lõbus. See on küsimus kolmanda klassi lapsele. Lapsel tuleb otsustada, kas tal oli oma sõpradega lõbus kogu aeg või pigem harva. Või kord oli lõbus ja kord ei olnud.

Kooliõpilased teadlaste tähelepanu all. Kui lapsed asuvad väga varakult aega veetma tehnoloogiamaailmas, siis nende suhtlemisoskus ja keele areng, mis on inimeseks olemise alustalad, saavad kannatada.

Samas, kui laps haarab nutitelefoni – kas kohe kahju majas? Pigem tuleb ära tabada see, kuidas vähendada kahjulikke mõjusid.

Tartu ülikooli psühholoogiainstituudi teadlased, praktikud ja magistrandid on Eesti koolides asunud tegema uuringut «Õpilaste interneti ja nutiseadmete kasutamine ning vaimne tervis».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles