Tartu kunstimuuseumis oli mõni aasta tagasi näitus «Metsa ja mere vahel», mille kuraatoreid Reeli Kõivu ja Tõnis Tatarit huvitas mitmekülgne ja inimkäest puutumatu Eesti loodus kogu maastikumaali ajaloos. Peeter Laurits tegi kõik teisiti, alates juba absurdsest pealkirjast «Surnu suusad ehk Kuidas kirjeldada metsa digitaalsetele jänestele».
Tellijale
Peeter Laurits suunab mõtisklema surmast
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jänese kujund sai alguse Joseph Beuysi performance’ilt, mis toimus 1965 Düsseldorfis isikunäituse avamisel. Beuys käis ühe joonistuse juurest teise juurde, süles surnud jänes, ja sosistas talle midagi. See tähendas, et kunsti seletamine on mõttetu.