Testimise käigus sai selgeks, et käed-vabad-piletisüsteemi Tartu bussidesse niipea ei tule

Greete Palgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jiffi rakendust Tartu bussides lähimal ajal kasutusele võtta ei saa.
Jiffi rakendust Tartu bussides lähimal ajal kasutusele võtta ei saa. Foto: Sille Annuk

Alates eelmise aasta augustist on ligi 2500 inimest saanud Tartu linnaliinibussides tasuta sõita, kui nad kasutavad mobiilset piletisüsteemi Jiffi. Nüüdseks on nende proovisõitude põhjal otsustatud, et rakendust püsivalt siiski kasutusele ei võeta, sest on ilmnenud paar tõsist tehnilist probleemi, millele tuleb alles hakata lahendust otsima.

Jiffi abil pidanuks tartlased saama võimaluse sõita bussiga kaarti piiksutamata, tulnuks vaid rakendus alla laadida ning nutitelefoni kaasas kanda.

«Esialgu proovisime rakendust katsega, millesse ei olnud ühendatud kõiki telefonimudeleid. Nüüd, suurema kontrollijate hulga puhul tuli välja, et teatud mobiilide Bluetoothi kiip oli liiga nõrk,» selgitas katse tulemust Jiffit arendava osaühingu Turniti tegevjuht Andres Birnbaum.

Ühtlasi tekkisid tema sõnul probleemid mõningate süsteemide tarkvarauuenduste tõttu. «Mõni inimene sai esialgu kenasti bussiga sõita, aga kui laadis alla telefoni tarkvarauuendused, ei hakanud rakendus enam korralikult tööle,» selgitas Birnbaum.

Ta lisas, et umbes 95 protsenti katsetajaist said siiski rakendust veatult kasutada, aga see pole piisavalt hea näitaja. «Kui me ei saa lubada üle 99-protsendilist töökindlust, ei saa rakendust kasutusse võtta, » nentis Birnbaum.

Mured Androidiga

Ilmnenud tehnilised mured on seotud peamiselt odavamat sorti telefonidega, mille puhul tootja on püüdnud anda akule võimalikult suurt jõudlust. Pahatihti on selle nimel tehtud järeleandmisi näiteks Blue - toothi töökindluses. «Kuna Tartus on palju tudengeid, kes kasutavad odavaid Hiina telefone, saime rakendust nende peal proovida. Nendega tekkiski just aku tõttu enim probleeme, » rääkis Birnbaum.

Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles, et esialgu pole kokku arvutatud, kui palju Jiffiga tehtud 60 000 tasuta sõitu linnale maksma läksid. Igal juhul ei loeta seda kahjuks. «Me ei tea, kui paljud neist inimestest ilma rakenduseta oleks üldse bussipileti ostnud. Seega ei saa öelda, et oleksime 60 000 sõidu võrra kahju kandnud,» selgitas ta.

Tamm lisas, et säärased innovaatilised ideed on alati teretulnud ning on loomulik, et katsetamise ajal selguvad mõned vead, mille kallal tuleb veel tööd teha. «Meie suhted on Turnitiga siiani head,» kinnitas abilinnapea.

Ka Birnbaum ei pidanud projekti ebaõnnestunuks, kuna selle käigus selgusid rakenduse kitsaskohad, mille kallal saab nüüd edasi töötada. Ta lisas, et mobiiltelefonide tarkvaradel võiksid olla kindlad Bluetoothi standardid, mis aitaksid lisada rakendustele töökindlust.

«Näiteks iPhoni puhul sellised standardid kehtivad. Meie võtsime katsetusse ainult Androidi süsteemi, kuna Tartus kasutab 80 protsenti inimestest just seda,» põhjendas Birn baum. Ühtlasi väitis ta, et iPhone’i süsteemi iOS-i peal töötab Jiffi hästi.

Linn on kurb

Kindlat aega, millal rakendust uuesti proovitakse, ei osanud Birnbaum öelda. Ta lisas, et kui rakendus saab piisavalt valmis, et seda oleks põhjust uuesti katsetada, tahaksid nad seda ka Tartus teha.

«Linn on kindlasti kurb, et me ei saanud edasi liikuda, aga meie suhted pole halvenenud, sest sääraste innovaatiliste projektide puhul on probleemide ilmnemine loomulik. Osa neist suutsime kohe seljatada, aga viimaste juures pidime tunnistama, et kiiret lahendust pole ning peame aja maha võtma,» selgitas Birnbaum.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles