Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Jaani kirikus algas kannatusaja kontsertide sari

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Meditatsioonilist palvemuusikat tekstide vahele mängib organist Anna Humal.
Meditatsioonilist palvemuusikat tekstide vahele mängib organist Anna Humal. Foto: Laila Kaasik

Jaani kirikus algas laupäeval kontserdiga «Invocavit», kus kuulajate ees olid näitleja Külliki Saldre, et esitada Selma Lagerlöfi «Vagajutte Kristusest», ja Anna Humal orelimuusikaga, kannatusaja laupäevakontsertide sari.

Teksti esitab Külliki Saldre.
Teksti esitab Külliki Saldre. Foto: Laila Kaasik

Kontserdisarja korraldaja Elke Undi selgituse kohaselt kestab vastlapäeva teisipäevale vahetult järgnevast tuhkakolmapäevast kuni ülestõusmispühadeni kristliku kiriku kalendris paastu- ehk kannatusaeg. «Kristuse kannatuslugu on läbi ajaloo kujutatud rikkalikult kunstis ja muusikas,» lisas ta. «Lunastaja teekonda ristile sümboliseerivad mitmed liturgilised traditsioonid ning väljakujunenud tekstid ning palved.»

Kontsertide ladinakeelsed pealkirjad on inspireeritud pühapäevaste jumalateenistuste lauludest.

Teisel laupäevakontserdil «Reminiscere» 24. veebruaril saab kuulata eesti heliloojate kirjutatud orelimuusikat organist Elke Undi esituses.

Kolmas kontsert pealkirjaga «Oculi» toob 3. märtsil Jaani kirikusse esinema sopran Pirjo Jonase, flöödimängija Lande Lampe-Kitse, tšellist Olja Raudoneni ja organist Elke Undi. Kavas on Händeli, Bachi ja Telemanni paastuaja aariaid, soolokantaate ja motette.

Sarja lõpetab 24. märtsil varajase muusika ansambel La Bande koosseisus Helis Naeris (metsosopran), Melissa Jõesaar (barokkviiul), Kaari Uus (viola da gamba), Robert Staak (lauto) ja Kristiina Are (klavessiin). 24. märtsil toimuv kontsert eelneb vahetult palmipuudepühale ja kannab pealkirja «Palmarum».

Kõik sarja kuus kontserti algavad Jaani kirikus kell 16.

Tagasi üles