Helju Vals: kumb siis jääb - kas täi või kirp?

, keelenaine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helju Vals
Helju Vals Foto: Repro

Teeme nii, et eestlastele jääb täi ja soomlastele nende kirp. Me räägime siin turust, Tartu vanakraamiturust. Meie kõigi healt tuttavalt Maire Aunastelt on tulnud ettepanek (loe 4. mai Tartu Postimeest) lisada suve laupäevadesse lõbusust ja tulusust sellega, et laotame Emajõe kaldapealsele müügiks oma tühja seisvad tarbeesemed.


Ettepanek on vahva, aga miks jättis Maire lõpuni küsimata «Mida teie arvate?»? Peab olema ürgne põhjus, miks tunneb eesti sõnavaramu ainult täiturgu koos täikaga, ja venekas pole täika sugugi mitte, heida pilk ükskõik millisesse sõnaraamatusse. Nagu internetist näha võis, oli Tallinnas, Kristiines moetäika – ei mingit sõnalist koledust ega vene värki. Ja veel. Salme Kultuurikeskuses korraldati Tallinna koolidele heategevuslik moetäika. Mis muud see on kui moodsa aja täika.

Kirbul pole põhjust kurvastada, ei jää temagi tegevuseta. Eks me kõik ole näinud kirbukirjalist sõnalist teksti ja samasuguses kirjas kudumeid, näiteks kindaid. Mõnigi meie seast on ehk näinud koguni kirbutsirkust.

Loodame, et Emajõe ääres jääb tsirkus olemata ja me kohtume täiturul. Veel parem – kohtume Mairega moetäikal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles