Kunstnik maalis Pöörismäe talus, korraldas seal väljanäitusigi, tassides vastloodud performance´id õuele ja seades need toolide najale püsti. Osa pilte olid sedavõrd suured – niisuguseid polnud Edgar Valter veel kunagi loonud –, et vajasidl kontrollimiseks distantsi, aga ait-ateljees niisugust ruumi polnud.
Külli Leppik silmitses näppu jäänud fotot tähelepanelikult ja meenutas päeva, mil ta selle tegi ning mil Pöörismäe publikuks oli kolm kahejalgset ja kuus neljajalgset.
Kahejalgsed olid Edgar Valter ise, abikaasa Merle ja kasutütar Külli ning siis veel talu kassid ja koerad, kellest pääses pildile Uru.
Külli Leppik, kel endal on kunstiinstituudi graafikudiplom taskus, meenutas, et eks igaüks avaldas neil näitustel oma mõtteid, ja Etsi pildid olid parajalt riuklikud küll.
Kui «Performance´i» sari veel pooleli oli, arutasid pöörismäelased, kas mitte kujundada kõrvalhoone lakapealne galeriiks, kus maale eksponeerida. Aga see mõte maeti maha, kuna näitusekülastajad lõhkunuks Pöörismäe idülli ja rahu.
Erand tehti ükskord ajakirjanik Eve Viilupile, kes tuli 1995. aastal Eesti Televisiooni võtterühmaga filmima «Pöörismäe peremeest» ning nii pääses üks õuenäitusi ka filmilindile.
Külli Leppik ütles, et Edgar Valteri unistus oli, et kord juhtub neid pilte nägema mõni vastne mõisaomanik ning et suured maalid sobiksid hästi suuri saale ehtima, aga mõisaomanikuga Edgar Valteri teed paraku ei ristunud.
Siiski jõudis mitmete heade inimeste ärgitusel osa teostest Albu mõisa näitusele, seejärel tiirutasid need Võru- ja Põlvamaal ning Tartus. Neid oli vaid tosinkond maali, ülejäänud jäid üldsusel tollal nägemata. 2000. aasta veebruaris peatus rändnäitus rahvusraamatukogus. Sinna kirjutas Valter oma teoste vaatajaile sellised read.