Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Finnair teeb Tartu lennuplaani ammu oodatud muudatuse (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Finnair.
Finnair. Foto: Vida Press

Kaua kestnud nurin Tartu-Helsingi lennuliini kiireteks edasilendudeks sobimatute väljumisaegade üle saab lõpu, sest aprillis hakkab Finnair Tartust lendama varahommikul, mis võimaldab Helsingist edasi lennata n-ö esimeses laines.

Lennuk väljub uues sõiduplaani järgi Tartust kell 5.35 ning jõuab Helsingisse 6.20 ning reisijal on hommikuses laines kolme tunni jooksul jätkulennu võimalust umbes 35 väljumisele.

Helsingist väljub lennuk kell 0.05 ja saabub Tartusse 0.50.

Lennud on kuuel päeval nädalas. Lendu pole Helsingist Tartusse laupäeva ööl vastu pühapäeva ja Tartust Helsingisse pühapäeva varahommikul.

Uus lennuplaan hakkab kehtima 28. aprillil.

Senise plaani järgi on lennud seitsmel päeval. Seejuures teisipäeval, neljapäeval ja laupäeval lõuna paiku, ülejäänud päevadel nii, et lennuk jõuab Helsingisse kell 23 paiku ehk hilisõhtul, mil kiirete jätkuühenduste valik on väike.

«Eesti on Finnairile oluline turg. Kõik peamised sihtkohad Euroopas, Aasias ja Põhja-Ameerikas, mis on läbi Helsingi olnud kättesaadavad Tallinnast, on nüüd saadaval ka Tartust ning see muudab Finnairi üheks parimaks valikuks Lõuna-Eesti regiooni inimestele,» ütles Finnairi Ida-Euroopa ja Baltimaade juht Arunas Skuja.

Tallinna lennujaama kommertsdirektor Eero Pärgmäe ütles kommentaariks, et see on väga hea uudis, iseäranis Tartu äriklientidele. Oluline taganttõukaja Finnairi lennuplaani muutmisel oli Pärgmäe sõnul Tartu linna otsus lennuliini rahaliselt toetada, mis on Eesti omavalitsuste puhul tavatu. 

Tartu linnapea Urmas Klaas ütles, et Tartu linn on viimastel aastatel pidanud läbirääkimisi piirkonnas tegutsevate lennufirmadega ja püüdnud selgitada Tartu ettevõtjate ja Tartu kõrgkoolide, tartlaste ja eriti mujal Euroopas töötavate Tartu elanike sõnumit, et väga oleks vaja lennuühendust, mis viiks mõnda suuremasse lennujaama esimesse jätkulendude lainesse ning võimaldaks jõuda ennelõunal Euroopa tähtsamatesse keskustesse ja õhtuks koju tagasi.

«Viimase sammuna eelmisel aastal kuulutasime välja arengumeetme, Tartu linn on valmis paremaid lennuühendusi rahaliselt toetama ja sellele Finnair reageeris, tegi oma pakkumise, et on valmis aprilli lõpus lennuaega nihutama,» ütles Klaas.

Esialgu sõlmitakse leping 2018. aasta peale ja selle aasta jooksul maksab linn eelarvest toetust 69 000 eurot.

Klaas märkis, et Finnairil kasvavad personalikulud, linna toetus aitab neid kulusid katta.

Ühtlasi tihendavad Finnair ja Tartu linn koostööd turunduses, et kasvatada Tartu kui sihtkoha tuntust. Selleks on plaanis Tartu turunduskampaania Helsingi piirkonnas koostöös Tartumaa Turismiga, ütles Tartu linna turundusjuht Helen Kalberg. 

Kas selline toetusmeede võiks Tartule ka päris uusi lennuühendusi tuua?

«Linn on läbirääkimisteks avatud. Et meil see arendusmeede on olemas, seda teavad lennukompaniid, nendele oleme selle info eraldi saatnud ja huvilisi on,» rääkis Klaas. «Mina olen kontaktis olnud Air Balticu ja Nordicaga. Sellised otsused ei sünni üleöö.»

Tagasi üles