Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Ratturid sõidavad Tartu ralli peaproovi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saarlane Mihkel Räim võib Elvas osutuda Jaan Kirsipuule ja Mart Ojaveele ohtlikuks.
Saarlane Mihkel Räim võib Elvas osutuda Jaan Kirsipuule ja Mart Ojaveele ohtlikuks. Foto: Elmo Riig / Sakala

Pühapäeval sõidetakse 26. korda Elva rattapäeval. Esimest korda on Elva maanteesõit tänavu maanteekarikasarja Filter üks etapp.


Elvas sõidetakse kahel distantsil: 100 ja 50 km. Proovile saavad end panna ka pisikesed ratturid, kellele on kavas 200 m, 1 km, 2 km ja 3 km lastesõidud.   

Tippudest on stardijoonel Jaan Kirsipuu ja Mart Ojavee, Elvas on esindatud ka Läti profitiim Alpha Baltic.

Kirsipuu, Ojavee või Räim

«Kirsipuu on väga kõvas hoos, aga võib karta, et Mart Ojavee on isegi kõvem,» ei julge maanteekarikasarja Filter peakorraldaja Mihkel Reile kindlat favoriiti välja käia. Mullune sarja üldvõitja Ojavee võitis ka tänavuse esimese etapi kaks nädalat tagasi Pärnus.

«Eks ikka üritaks hea tulemuse teha, niisama sõitma ei lähe,» nentis Kirsipuu, «vaatab, kuidas enesetunne on, viimased paar nädalat ei ole see hea olnud. Tahaks ikka lõpuks ennast käima saada.»

Samas ei saa Reile sõnul tähelepanuta jätta noorema põlvkonna sportlasi, näiteks on Saaremaa mees Mihkel Räim olnud viimastel aastatel sprindifinišites väga tugev.

Elva võistlus on üsna raske – rada on Lõuna-Eestile omaselt künklik ning üsna paljudes kohtades tuultele avatud. Seetõttu väga suurt massifinišit tavaliselt ei tule. Kui juhtub tulema vähegi tuuline ilm, lõhuvad pikad küljetuule lõigud võistlejaterivi väiksemateks puntideks.

Teisest küljest ei ole Elva rada soodne soolorünnakuteks. Edukaks osutuvad tavaliselt keskmise suurusega rühmad – küljetuulde jõudes tasub püsida pundi eesotsas.

Siin toob Reile välja saarlaste eelise. «Individuaalselt on nad natuke nõrgemad kui Kirsipuu või Ojavee, aga samas on tegu tugeva tiimiga,» iseloomustab ta, «kui nad sõidavad ühtselt tiimina, võivad nad vanad kalad üle kavaldada.»

Pühapäeval algab sõit kell 12 Elva linna kesktänavalt. Stardist suundutakse kergelt üles-alla looklevale sileda kattega Elva–Valga maanteele. Seda mööda sõidetakse Rõnguni, kust pööratakse paremale. Suurema killuga kaetud asfalttee viib võistlejad Randu.

Vahetult enne Rannut muutub sõit rahutuks, sest on tulemas lagedad ja tuultele avatud teelõigud, mis lõhuvad võistlejaterivi gruppideks. Kui jõutakse tagasi Tartu–Valga maanteele, liigutakse mööda siledat teed Tartu suunas.

Raja viimased viis kilomeetrit sõidetakse lookleval kitsavõitu teel, mida vürtsitavad järsud mäenukid. Teekate on krobeline, ent aukudeta. Jõudes Elva kesklinna, tuleb pika võistlusmaa sõitjatel läbida kilomeetrine lisaring linna vahel ning seejärel suunduda teisele ringile. Lühema distantsi võistlejad aga finišeerivad.

Tartu rattaralli peaproov

Elva sõit on traditsiooniliselt olnud Tartu rattaralli peaproov. «Paljud tulevad Elvasse jalga soojaks sõitma, seetõttu on see harrastussportlastele üks kevadhooaja tähtsamaid võistlusi,» sõnab Reile.

Tänavu on kalender natuke muutunud. Tavaliselt olid Elva sõidud nädal enne Tartut, tänavu jääb Elva ja Tartu vahele veel Filtri sarja Pandivere etapp. «Väljakujunenud traditsioone see ei murra – kes ei ole veel hooaega avanud, tuleb Elvasse end proovima,» usub peakorraldaja.

26. Elva rattapäev

• Maanteekarikasarja Filter

2. etapp 15. mail

• Start pikale distantsile (100 km) kell 12

• Start lühikesele distantsile (50 km) kell 12.05

• Lastesõitude stardid algavad 12.10

Märksõnad

Tagasi üles