Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371
Saada vihje

Tartu volinikud soovivad parkimist muuta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tasulise parkimise ala piiri taga on Tartu tänavad parkivaid autosid täis. Kas sel põhjusel tuleks laiendada tasulise parkimise ala piire, oli linnavolikogu komisjoni koosolekul üks küsimusi. Pildil Aleksandri tänav eile keskpäeva paiku.
Tasulise parkimise ala piiri taga on Tartu tänavad parkivaid autosid täis. Kas sel põhjusel tuleks laiendada tasulise parkimise ala piire, oli linnavolikogu komisjoni koosolekul üks küsimusi. Pildil Aleksandri tänav eile keskpäeva paiku. Foto: Kristjan Teedema

Uue liiklusseaduse ootuses juba pool aastat tagasi valminud Tartu parkimismääruse eelnõu ei leidnud linnavolikogu komisjonis heakskiitu, sest peale D-piirkonna lisamise oleks vaja kaaluda muidki muudatusi.


Tartu volikogu linnamajanduskomisjoni läinud nädala koosolekul kujunes arutelu komisjoni esimehe Verni Loodmaa eestvõttel väga elavaks. Senises volikogu määruse eelnõus oleva peamise uuenduse, D-piirkonna lisamise vastu ei võtnud keegi sõna.

D-piirkonna tunnihind oleks 32 senti nagu C-piirkonnaski, ent tasuta on esimesed kaks parkimistundi. D-piirkond on sündimas Tartu veekeskuse ettepanekul, sest Aura ja Zeppelini vahelises parklas tekitab senine parkimiskorraldus palju segadust.

«Kurb on vaadata, et Aura ees on parkimistrahvidena korjatud linna kassasse palju raha, aga meie kaotame kliente ja mainet,» ütles Tartu veekeskuse juhataja ja linnamajanduskomisjoni liige Tiia Teppan.

Pikk arutelu

Läinud aasta lõpul võeti parkimismäärus volikogu päevakorrast maha, sest riigikogu lükkas liiklusseaduse jõustumise edasi tänavu 1. juulile. Sellest kuupäevast peab kehtima ka linna uus parkimismäärus.

Arutelu läks edasi teemaga, et võib-olla tuleks D-piirkonda nihutada ka osa seniseid C-piirkonna tänavaid ja parklaid.

Loodmaa meenutas arutelu käigus, et «me vastutame ka linnakassa täitmise eest» ja «parkimistasu on üks väheseid kohalikke makse». Pikem tasuta parkimise aeg kahandab linna tulusid. Ta jätkas, et võib-olla tuleks vastukaaluks viia osa kesklinna tänavaid B-piirkonnast (64 senti tund) üle A-piirkonda (1.60 eurot tund), sest linnasüdames parkimine ongi igal pool maailmas kulukas.

Samas aga, nagu linnavalitsuse parkimisspetsialist Martin Nelis tutvustas, on A-piirkond üksnes pooltäis, samas kui B-piirkonnas on täitumus 80 protsendi ligi. «A-piirkonda välditakse,» osutas ta.
Jutuks oli, et tasulise parkimise ala piiri võiks mõnel pool edasi nihutada – sellise sooviga olevat välja tulnud ka mõned ettevõtjad, kelle äride esine on pidevalt umbe pargitud.

Linnavolinik Toivo Kaba­nen märkis aga, et kui Tartu linn soovib ärgitada eraettevõtjaid parkimismaju ehitama, tuleb hakata tasapisi tõstma tänaval parkimise hinda. «Tuleb strateegia paika panna,» sõnas Kabanen.

Arutelu käis veel ka selle üle, et kroonihindadest eurodesse ümber arvutatud parkimishinnad on ebamugavad ning neid oleks mõistlik parkimise lihtsustamiseks ümardada, mõnel juhul üles, mõnel juhul alla.

Veel võeti jutuks, kas elektri- ja hübriidautodele kehtiv tasuta parkimine on ikka otstarbekas ja kas poleks mõistlik tasulise parkimise aega õhtuti tunni võrra pikendada.

Omaette teema oli mopeedide parkimine – ehk tuleks neile luua eraldi tasuta parkimisalad, tavalisel autokohal parkimise eest peaks aga maksma.

Parkimiskorralduse veidrusi

Üles võeti ka praeguse parkimiskorralduse veidrused. Loodmaa küsis, kuidas saab parkimisautomaadist osta päevapiletit, mis maksab A-piirkonnas 7 eurot ja 67 senti, kui automaat võtab kõige väiksemate müntidena vastu 10- ja 20-sendiseid.

Selgus, et automaadist ei saagi, saab ainult raekojast Tartu külastuskeskusest. Ent tasuline parkimine on Tartus praegu tööpäeviti kell 8–18, külastuskeskus teeb ukse lahti hommikul kell 9.

Räägiti ka sellest, et ei linnakodanike ega külaliste teavitamine tasulise parkimise korrast pole piisav. Vaja on selgemat tähistust, selgitusi, kuidas parkida mobiiliga ja kust näiteks osta päevapiletit.

Tagasi üles