Linnamajanduse osakonna projektijuht Jaanus Tamm täpsustas, et tootjad ei soovita laadida, kui temperatuur jääb allapoole nullkraadi. Samas on tema sõnul teada, et elektrirattaid kasutatakse ka miinus 20 kraadiga ja elektrirataste laenutus on Soomes näiteks Oulus, arendamisel ka Tamperes.
Tartus on küsimus ka selles, et osa rendirattasüsteemi rajamise rahast lootis linn saada SmartEnCity projektist, selle raha saamine ei ole veel otsustatud, küll on aga teada, et kui üldse, saab sealt raha üksnes elektrirataste soetamiseks.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm ütles eile, et uuest teadmisest ei tule siiski suurt muudatust. Et rattaringlus oleks paindlik ja süsteemi töö ei lõppeks esimeste külmadega, on kavas hankida teatav hulk tavarattaid. Tamme sõnul peaksid akud külmaga kasutades vähem vastu ja neid tuleks muidu eeldatava viie aasta asemel vahetada juba kolme aasta tagant.
Kolmandik tavarattad
Lahendus võiks tema sõnul olla selles, et kolmandik kogu soetatavast rattapargist on tavarattad ja kaks kolmandikku elektrirattad.
Kui pikaks võiks igal aastal jääda elektrirataste kasutamise hooaeg, ei ole praegu päris selge.
Projektijuht Jaanus Tamm ütles, et praegu on hankel plaanis küsida selliseid rattaid, millele saaks tulevikus asjaolude muutudes lisada elektrimootori. Ja ka vastupidi: elektrirattad vajaduse korral muuta tavaratasteks. Maksab natuke rohkem, aga on paindlikum lahendus.
Raimond Tamm ütles, et see uus teadmine ei muuda süsteemi elluviimise ajakava. Hankeni on lootus jõuda tuleva aasta alguses, süsteem peaks kasutatav olema 2019. aasta kevadel. Tavarataste korral võiks mõeldav olla kasutuse algus ka juba järgmise aasta viimastel kuudel.
«Plaanis oli samm paremuse poole, et me ei too vana süsteemi, aga juhtprojektide värk on, nagu alati, teatud riskidega,» nentis Haak.
Rattaringlusprojekti kogumaksumus on linnaeelarve seletuskirjas 3 508 723 eurot, sealhulgas 3 166 867 eurot maksavad rattad, parklad ja tarkvarasüsteem, 252 000 eurot parklate projekteerimine ja ehitamine ning 89 856 eurot elektriliitumised.