Tartlastel tuleb tuubil täis busse kannatada vähemalt paar kuud (3)

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu linnaliinibuss.
Tartu linnaliinibuss. Foto: Kristjan Teedema

Sagenenud kaebused, et hommikuti on Tartu linnaliinibussid nii täis, et inimesed jäävad peatustes maha või vahel isegi minestavad ühissõidukis rahvasummas, on sundinud linnavalitsust otsima kiiremaid lahendusi kui loota uuest liinivõrgukavast.

Just tänaseks on plaanitud bussiettevõtte Sebe ja linnaametnike kohtumine, kus võib kooruda plaan, kuidas ja millise hinnaga probleemi murdma minnakse.

Kolmel liinil lisabussid

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et üks mõte oli, et hommikuti lisatakse 1., 4. ja 5. liini busside kahele ringile lisabuss. See tähendaks, et ei muudeta sõiduplaani, küll aga hakkaks üks buss sõitma ees ja teine selle järel. «Aga see on ainult üks mõte,» rõhutas Haak. «Teine valik on väikeste Maz-busside asendamine keskmise suurusega bussidega.»

Kust otsast ka ei vaataks, paistab «kiire lahendus» olevat ikkagi umbes paari kuu kaugusel.

Haak selgitas, et Sebe on teinud plaani ja sellel on ka hind, mida küll veel ei saa välja öelda. Ta lisas, et summa näib olevat realistlik – selline, millega linnaeelarve toime tuleks. «Aga muidugi on meil lisaraha vaja, see raha ei seisa nurgas. Juristid vaatasid ära, see mahub hankereeglite sisse,» lisas ta.

Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste ütles, et nad on valmis tooma liinile kaks lõõtsbussi, mis mahutavad normaalbussidest (nagu rohkesti kasutatavad Scania bussid) rohkem sõitjaid. See omakorda tähendab, et vabanevaid normaalbusse saab kasutada midibusside ehk väikeste Mazide asemel. «Kokku võttes peaks nii neli hommikust väljumist saama leevendust,» selgitas Kaljuste.

Novembri algul ütles Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelis sama teemat kommenteerides, et linn paneks küll suuremad bussid ja sagedamini sõitma, aga eelarve piir tuleb vastu, ja kuna linn on tellinud vedajalt kindla arvu liinikilomeetreid, tuleb selle piires tuleb toimetada.

Kiire lahendus

Toona peeti valguseks tunneli lõpus liinivõrgu analüüsi, mille valmimist on loota tuleva aasta mais. Ehk teisisõnu asus linn nüüd töötama kiirema lahenduse kallal.

Teisalt: kust otsast ka ei vaataks, paistab «kiire lahendus» olevat ikkagi umbes paari kuu kaugusel. Sebe võiks pruugitud «uued» lõõtsbussid liinile saada veebruariks. 

Haak ütles, et veel on tarvis põhjalikult kõik asjaolud läbi rääkida ning küsida, kui palju muudatus maksaks ja kas see oleks majanduslikult põhjendatud. Seejuures on oluline märkida, et suvel pole lisabusse vaja ja Sebe lepingu lõpuni on jäänud vaid poolteist aastat. 

«Tahame, et inimestel oleks bussides mugav ja nad ei istuks uuesti autorooli,» rõhutas Haak. «Tegelesime küsimusega juba tükk aega. Saan Sebe vaatenurgast ka aru: lepingu lõppedes on kõnealused bussid vanad – mis sa ikka nendega järelturul teed. Seega peab kõik klappima ka äriplaaniga.»

Kui plaan käiku läheb, tuleb bussid Eestisse tuua, kohendada ja punaseks ehk Tartu värvidesse kleepida. «Kõige varem saan ettepaneku linnavalitsusele teha reedel. Eks näis, kas nad siis otsustavad teisipäeval,» nentis Haak. 

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles