Eks esimene on ikka see, et isiklikud huvid tuleb jätta tagaplaanile. Kui on info, mis peab olema kättesaadav laiemale ringkonnale, tuleb see kättesaadavaks teha ja ei tohi olla väljavalituid, kes saavad rohkem infot.
Tegevus ja igapäevased toimetamised peavad olema piisavalt läbipaistvad ja kõigile mõistetavad. See on retsept, aga sageli on inimestel keeruline seda piiri tunnetada. Paljugi lähtub väärtushinnangutest.
Kas Tartu valitsemine on piisavalt avatud, et enam paremaks minna ei saa?
Mina arvan, et on, aga kindlasti saab olukorda veel paremaks teha. Arvan just, et teineteise märkamine on oluline. Kui näiteks märgatakse, et keegi mõistab asja natuke valesti, ei ole lõpuni aru saanud – seda siiski võib ja seda mitte –, tuleks märku anda, mitte lasta inimesel edasi toimetada. Sageli võidakse ka teadmatusest valesti käituda. Sellele peaks julgema tähelepanu pöörata.
Millised tööd on on samad, mis eelmisel neljal aastal? Pean silmas linnamajandust.
Linnamajandus tegeleb inimeste igapäevaelu puudutavaga, need teemad ei kao kunagi, olgu siis tänavate ehitamine ja korrashoid. Ka ühistransport, mida saab kindlasti paremaks muuta. Paljud teemad, mis olid toona laual, on ka nüüd. Liinivõrgu analüüsi alustasime siis, kui mina veel abilinnapea olin.
Kas teile on siiski arusaadav, miks see nii kaua aega võtab?
Mina usun, et see ülesanne ei saa olla raketiteadus. See on logistikaülesanne, mille äralahendamine tarkade inimeste poolt on võimalik. Usun, et saame optimaalse liinistruktuuri, aga ma ei usu, et liinivõrk saab kunagi rahuldada kõigi inimeste huve ja vajadusi. Selleks oleks vaja liiga palju raha. Küll saame olukorda paremaks muuta.