Muidugi, igal ümberkorraldusel on inimesi riivav külg.
Riigireformi üks osa on kolme tuhande kaugtöökoha loomine. Võib olla kindel, et mõnegi neist kaugtöökohtadest hõivavad pealinnast mujale «kõndivate» üksuste mahajäävad töötajad.
Tartu võimaluste kohta maitsta riigireformi vilju on vastukäivat infot. Ühelt poolt nimetatakse sihtasutusi, ameteid, osakondi, mis hästi sobituksid Tartu tööjõuprofiili. Teisalt on kostnud üsna kategoorilisi ütlusi, et Tartu ja Pärnu selliseid valitsuse toetusaktsioone ei vaja. Võimalik, et tõde on kusagil vahepeal.
Valimisliit Tartu Heaks leiab, et ei tohiks korduda selline olukord, nagu see juhtus Rail Balticuga. Värskelt Tartu esimese mehe tiitli saanud Aadu Must kinnitab, et võitles Toompeal raudtee Tartusse toomise nimel, nii kuidas suutis, aga näe ühe mehe jõust jäi väheks!
Eks ta või ju tõsi olla, et reformierakondlik valitsus ei tahtnud opositsioonipoliitikuga Toompeal nähtavalt koostööd teha.
Seni pole veel infot, kas ja kuidas riigikogu kultuurikomisjoni esimees haridusministeeriumi Tartusse jäämise nimel võitles. Küllap see info ka tuleb. Kuid eelnevaid kogemusi silmas pidades tuleks tartlastel otsida endale teisi toetajaid, teguseda kiirelt ja üksmeelselt.
Volikogul peab olema usku, et Tartu on Eesti hariduspealinn, ja tarkust veenda selles haridus- ja teadusministeeriumi. Peab olema julgust veenda valitsust, et paarisaja valitsussektori töökoha Tartusse toomine on ülimalt kasulik, see pole mitte riigiabi, vaid pigem siitpoolt tehtav personalisüst.
Kutsume kolleege volikogus üles: niipea kui valimistega tekkinud pinged on vaibunud, võtame linnale tähtsa küsimusena päevakorda kvalifitseeritud töökohtade Tartusse toomise ja loomise temaatika. See teema on üks neist suurtest teemadest, milles koalitsiooni ja opositsiooni arusaamades on suur kattuvus.