Komisjoni hariduse ja koolituse valdkonna selleaastases ülevaates, milles käsitletakse hariduse olukorda ELi liikmesriikides, ilmneb samuti positiivseid tulemusi.
Koolist väljalangenute määr on väga lähedal ELi kümne protsendi eesmärgile. Liikmesriikidel on läinud hästi ka teistes põhivaldkondades, nagu alusharidus ja lastehoid ning kolmanda taseme haridus. Pärast aastaid kestnud eelarvekärpeid kasvab ülikooli lõpetanute tööalane konkurentsivõime ja suurenevad investeeringud haridusse.
Siiski ei tähenda see, et meie haridussüsteemid on sarnaselt majandusega tagasi õigel rajal ja valmis näitama tulemusi.
Tegelikult on liikmesriigid isegi kaugenemas otsustava tähtsusega eesmärgist, milleks on lugemises, matemaatikas ja loodusteadustes kesiste tulemustega õpilaste osatähtsuse vähenemine.
PISA testide põhjal eristub Eesti Euroopa keskmisest paremate tulemusega.
Eesmärk on vähendada kesiste tulemustega õpilaste osatähtsust Euroopas allapoole 15 protsenti, kuid 2015. aasta PISA tulemused näitavad, et EL tervikuna on kõigis kolmes valdkonnas teistest kaugele maha jäänud.
Kahjuks on tulemused 2012. aasta uuringuga võrreldes halvenenud. 2012. aastast 2015. aastani suurenes kesiste tulemustega õpilaste määr loodusteadustes neli protsenti (16,6-lt 20,6-le), lugemises peaaegu kaks protsenti (17,8-lt 19,7-le) ja matemaatikas suurenes see samuti veidi (22,1 protsendilt 22,2 protsendile). See tähendab, et umbes üks viiest eurooplasest vanuses 15 aastat ei saavuta ühes nendest kolmest elutähtsast valdkonnast algtasemel oskusi.
Hariduse ja koolituse valdkonna ülevaade kinnitab murettekitavat asjaolu, et kehvema sotsiaalse taustaga noorte puhul on nende põhioskuste puudulikkus tõenäolisem.
Meie haridussüsteemid ei suuda toime tulla kõige olulisemates punktides. See on suur oht meie konkurentsivõimele ja heaolule. Veelgi enam, see ohustab tõsiselt Euroopa sotsiaalset ühtekuuluvust.