Üks senises katserühmas osalenu, sage bussisõitja Glein Kiissa hindas, et Jiffi on mugav ja mõistlik ning 98-protsendise tõenäosusega ka töötab.
Suurem hulk kasutajaid
«Olen proovigrupis olnud algusest peale, selle aja jooksul olen näinud programmi arengut, on olnud neli-viis versiooni ja selle käigus tarkvara kasutusmugavus ja töökindlus on tunduvalt paranenud,» rääkis IT-valdkonnas töötav Kiissa. «Telefone on erinevaid ja tõrkeid võib tulla. Android ka pidevalt uueneb. Kahe protsendi sisse mahub, kui bussil andur ei tööta või on muu tehniline tõrge. Kui seda võimalust ei oleks, siis piiksutaksin ikka Tartu bussikaarti tuvasti juures.»
«Ajujahi» telesaatest alguse saanud Jiffi rakenduse idee on, et nutitelefoni laaditud äpp registreerib automaatselt sõidu: nii bussi sisenemise kui sellest väljumise. Kõigisse Tartu bussidesse on paigaldatud andurid, mis peavad tuvastama, et Jiffi kasutaja on bussis, ja kui on, müüb süsteem talle automaatselt pileti või registreerib sõidu.
Tartu ühistranspordi arendusjuht Veronika Kallaste ütles, et suvel alanud katsetus läks väga hästi, kuid proovirühmas oli alla 80 inimese. Nüüd proovitakse, kuidas süsteem saab hakkama suurema kasutajate hulgaga.
Kõigisse Tartu bussidesse on paigaldatud andurid, mis peavad tuvastama, et Jiffi kasutaja on bussis.
Huvi on suur, sest esialgu plaanitud tuhat beetaversiooni katsetajat kogunes esimese registreerimispäevaga. Üheks ahvatluseks võis olla tasuta bussisõit. Siinkohal tegi Kallaste väikese märkuse, et kel ostetud perioodipilet ja kasutamine poole peal, ei ole siiski võimalust selle kasutamist peatada. Reedeks oli kogunenud juba 1600 huvilist ja registreerimine pole veel suletud.