Suured sulgevad uksi. SEB pank jätab Tartu maakonda vaid ühe kontori (3)

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB kontor Kalda teele Eedeni keskuses on lahti viimaseid päevi. Kontori sage klient Ester Kirs on uudisest löödud. «Igatpidi mugav oli, mul on täitsa kahju kohe,» ütles ta.
SEB kontor Kalda teele Eedeni keskuses on lahti viimaseid päevi. Kontori sage klient Ester Kirs on uudisest löödud. «Igatpidi mugav oli, mul on täitsa kahju kohe,» ütles ta. Foto: Margus Ansu

Eedeni keskuses töötav SEB kontor on viimast päeva lahti 25. novembril ja selle sulgemine ei ole ajutine ega tingitud keskuse ümberehitusest.

Eile pangas asju ajamas käinud Ester Kirs oli uudisest löödud. «Käin siin tihti, maksan mõned maksud ja võtan raha välja,» jutustas otse teisel pool Kalda teed elav Kirs. «Igatpidi mugav oli, mul on täitsa kahju kohe. Eks ma hakkan nüüd kesklinnas käima, automaatidest mulle ei piisa. Vahel ei lähe ka maksud ju üle. On väga kahju.»

Eedeni kontori kliendiportfelli võtab 27. novembril üle Ülikooli kontor. Eedeni keskusesse jääb alles sularaha sisse- ja väljamakse automaat, mis on avatud iga päev kell 9–22.  

On teisigi lahkujaid

Eedeni keskuse nõukogu liige Tarmo Punger ütles, et panga otsusele ei maksa põhjendust otsida nende kliendivoo muutumisest või üürihindadest. Tema sõnul korraldab nende pikaajaline partner lihtsalt oma kontorite võrku ümber.

Ühtlasi rõhutas Punger, et SEB pole ainus näide üleriigilisest ettevõttest, kes on seda teed läinud. Nii näiteks kolis kevadel Eedenist esinduse välja ka telekommunikatsiooniettevõte Telia. Nüüd on Telial esindus Tartus veel üksnes Taskus ja Lõunakeskuses.

Telia Eesti jaemüügi juht Katre Liiberg selgitas, et see oli äriline otsus, mis oli tingitud ühelt poolt kaubandusest üldiselt ja teisalt muutustest klientide tarbimisharjumustes. Nimelt eelistab üha enam kliente toiminguid teha internetis iseteenindustes ning ka seadmeid ostetakse e-poest üha enam.

«Jälgime esinduste külastatavust ja äritulemusi ning teeme oma otsuseid, pidades silmas pikka perspektiivi,» lisas ta. «Turuliidrina eelistame oma partneritena tõesti pigem suuremaid kaubanduskeskusi, kuhu inimesed tulevad ka igapäevaoste tegema. Nii ei pea meie kliendid oma aega kulutama, et meid eraldi üles otsida kohast, kuhu muidu asja ei oleks.»

Liiberg selgitas, et jaekaubanduses on pidevalt liikumisi: poode suletakse ja avatakse – otsitakse parimaid pindu ja suurimat kliendivoogu. «Nii ka Telia: lõpetasime küll maikuus Tartu Eedenis, kuid avasime aprillis esinduse Viimsi keskuses,» ütles ta.

Tarmo Pungeri sõnul jätkab Eedenis tööd Swedbank ja et loodus tühja kohta ei salli, võib arvata et SEB koha võtab üle mõne muu panga esindus.

Swedbankil on Tartus kolm esindust, neist üks sularahavaba.

Külastatavus väheneb

SEB Lõuna regiooni juht Indrek Lass andis teema kohta kirjaliku kommentaari. Tema sõnul on Tartu peale Tallinna seni olnud ainus linn, kus SEB on pidanud mitut kontorit, ülikoolilinna klientuur on aga näidanud end ühe tublima nüüdisaegsete lahenduste kasutajana. 

«Kliendid saavad oma pangakaardi kätte posti teel, teevad makseid internetipangas või mobiilis, sularahatehingud pangaautomaadis, küsivad laenu- ja investeerimisnõu videonõustamise vahendusel, pöörduvad küsimustega klienditoe telefonile,» selgitas ta. «Sellest tingituna on viimastel aastatel vähenenud Tartu pangakontorite külastatavus ligi 15 protsenti aastas,» nentis Lass.

SEB-l on Tartumaal seni kaks kontorit, mõlemad Tartus. Kui nüüd üks kinni läheb, jääbki alles vaid Ülikooli tänaval asuv kontor, mis on lahti tööpäeviti 9–17. Eedeni kontor on lahti olnud ka laupäeviti.

«Palume vabandust, kui kontori sulgemine põhjustab kellelegi ebamugavusi,» lisas Lass. 

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles