Laevasõit meelitas rahvast Emajõele kehvast suvest hoolimata

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suviti saab Emajõel lõbusõite teha nii staažika Pegasuse kui puust Alfaga. Kahe laevaga käis tänavu huvisõidul kokku üle 15 000 inimese.
Suviti saab Emajõel lõbusõite teha nii staažika Pegasuse kui puust Alfaga. Kahe laevaga käis tänavu huvisõidul kokku üle 15 000 inimese. Foto: Margus Ansu

Kuigi tänavune suvi oli jahe ja vihmane, meelitasid mootorlaevad Pegasus ja Alfa Emajõele lõbusõitu tegema rohkem huvilisi kui möödunud aastal. 

Viiendat suve Alfaga mööda Emajõge sõitnud Seto Line Reiside OÜ juhataja Toomas Sein ütles lõppenud hooaega kokku võttes, et jäi üldjoontes rahule. Kolme suvekuuga käis Alfaga sõitmas umbes 7100 inimest.

«Alfa arvud olid ikka paremad kui eelmisel aastal. Regulaarreisidel oli inimesi kindlasti rohkem,» sõnas Sein. Ta pakkus selle üheks põhjuseks asjaolu, et väljumiskoht oli Kaarsilla remondi tõttu viidud turuhoone juurde.

«Võibolla tuli sillaremont meile hoopis abiks, sest Atlantise juures oli meil viimastel aastatel isegi vaiksem. Rahvas liigub rohkem teisel kaldapoolel. Turuhoone juures oli ka selliseid inimesi, kes jäid seisma, vaatasid reklaame ja astusid kohe laevale,» rääkis Sein.

Laevareis turismipaketti 

Kui suure hulga sõitjatest moodustasid turistid ning kui palju oli kohalikke, ei osanud Sein täpselt öelda. «Sellist statistikat meil ei ole, aga üldiselt käivad turistid ikka päris palju sõitmas. Eks me suhtleme ja teeme järjest rohkem koostööd ka turismifirmadega. Meie huvi on, et see väike laevareis oleks pandud juba turistide marsruudi sisse,» kirjeldas ta tulevikuplaane.

Hästi läksid ka Alfa Piirissaare sõidud, mis olid Seina sõnul kõik välja müüdud. Tartust sõideti saarele kümmekond korda ning nende seas oli ka mitu tellimusreisi. Alfa ametlik hooaeg algas 1. juunil ning lõppes 31. augustil. Praeguseks on laev juba veest välja tõstetud ja ootab Karlova sadamas uut suve. 

Seina sõnul mõjutas kehv suvi palju rohkem Karlova sadama elu. «See oli kummaline hooaeg. Kuna oli külm ja vihmane, käisid paadiomanikud oma aluste juures suhteliselt harva,» ütles Sein. Küll aga käis aktiivne elu Karlova sadama autosuvilate platsil, kus käis suve jooksul 700 sõidukit.

Lähinädalatel plaanitakse Pegasus kaldale tõmmata, sest keskkonnaameti nõudmisel tuleb laeva tualetid ümber ehitada.

«Enamasti olid soomlased, aga ka mujalt Skandinaaviast. Eksootilisemates riikidest võiks mainida näiteks Uus-Meremaad. Tippaeg oli kindlasti juuli,» lausus Sein. Ta tõdes, et sadamahoone kõrval asuv parkimisplats on jäänud juba natukene liiga kitsaks. 

Tänavuse hooaja sõitjate arvuga jäi rahule ka Pegasuse sõite korraldav Dorpati hotelli tegevjuht Pille Uiga. Kui eelmisel suvel käis Pegasusega sõitmas 7900 inimest, siis tänavu oli 8200. 

«Suvi oli ju ilma poolest üsna kehv ja selliseid regulaarreise, mis tavaliselt suvise ilmaga sõitma meelitaks, oli vähem. Aga selle puudujäägi kompenseerisid jälle tellimusreisid,» sõnas Uiga. 

Pegasus saab 60

Pegasus alustas tellimussõite juba aprilli lõpus ning oli liinil septembri keskpaigani.

«Ma arvan, et võime rahule jääda. Meie müügitöö oli samuti parem. Pegasus on ju rariteet: järgmisel aastal saab laev 60-aastaseks. Paljud valivadki Pegasuse seepärast, et saaks ajaloolise laevaga sõita,» rääkis Uiga. Ta kinnitas, et vaatamata vanusele on laev hästi vastu pidanud.

Lähinädalatel plaanitakse Pegasus ka kaldale tõmmata, sest keskkonnaameti nõudmisel tuleb laeva tualetid ümber ehitada. Samuti tuleb teha korraline tehniline ülevaatus. Laev sikutatakse kaldale Ihaste silla kõrval asuvale linna maatükile, mille võttis Estiko viieks aastaks rendile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles