Näituse tänava valgusfoori seadistus võtab aega

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile ei töötanud foor veel nii, nagu soovitud, ning lülitus tõkkepuu langedes vilkuvale kollasele režiimile.
Eile ei töötanud foor veel nii, nagu soovitud, ning lülitus tõkkepuu langedes vilkuvale kollasele režiimile. Foto: Margus Ansu

Näituse ja Vaksali tänava ristmiku ümberprogrammeeritud foorisüsteem arvestab oma töös nüüdsest ka raudteeülesõidukoha tõkkepuu režiimi. Foori häälestamiseks kulub siiski veel kümmekond päeva.

Juba aasta tagasi valminud ning tänavu sügisel vaid mõne päeva töös olnud valgusfoor lülitati taas sisse eile hommikul. IB Foori tehnikajuht Ermo Soon ütles, et foorid on nüüdsest seotud raudteesüsteemiga. 

«Nende vahele tõmmati omaette kaabel ja nüüd on nii, et tõkkepuuinfo tuleb foorile ja foor saab sellele vastavalt tegutseda,» sõnas Soon. Foor on seadistatud nii, et rongi lähenedes ei teki ülekäigul enam liiklusohtlikke olukordi.

«Foor peaks töötama nii, et kui rong tuleb ja tõkkepuu läheb alla, siis antakse raudteelt tulijatele maksimaalne roheline tuli. See on kuni kuuskümmend sekundit ning selle aja jooksul peaksid kõik sõidukid jõudma raudteelt ära sõita,» selgitas Soon.

Ristmiku sujuvat toimimist mõjutavaid nüansse võib olla päris palju, nentis Ermo Soon.

Kui raudtee on sõidukitest puhas, jätkab foor tööd teise programmiga. «Kui tõkkepuud on all ja sealt autosid rohkem ei tule, antakse ka teisele suunale võimalus sõita ehk roheline tuli,» lisas ta.

Eile päeval ei töötanud valgusfoor siiski veel nii, nagu peab. Näiteks kui tõkkepuu laskus, lülitas foor ennast mitmel korral kollasele vilkuvale režiimile. Mõnel korral jäi kollane sootuks põlema või kadusid fooridest tuled üldse.

Läheb aega

«Siin oli üks tõrge ja tekkis probleem, aga me tegeleme sellega. Hommikuse tipptunni ajal toimis kõik laitmatult,» kinnitas Soon. «Praegu veel proovime ja vaatame, kuidas neid süsteeme omavahel toimima saada. Seadistamisele võiks minna kümme päeva, aga püüame muidugi võimalikult kiiresti klaariks saada.»

Soone sõnul on Eestis teisigi kohti, kus valgusfoor on seotud raudteega, näiteks Võrus, kuid iga süsteem on eriline. «See siin on piisavalt keeruline,» tõdes ta. 

Tehnikajuht nentis, et ristmiku sujuvat toimimist mõjutavaid nüansse võib olla päris palju.

Näiteks eile hommikul tekkis olukord, kus üks raudteelt tulnud auto suri täpselt valgusfoori ees välja. Samal hetkel läks tõkkepuu kinni. Soone sõnul oli see õppesõiduauto, mille uuesti käivitamine võttis aega. 

«Aga saba oli ju taga. Ja kuna teisel pool teed olid ka autod, siis pidid tagant tulijad lihtsalt raudteel ootama, sest neil puudus võimalus mööda sõita. Selliseid asju juhtub ja neid ei oska ette näha,» rääkis tehnikajuht.

Lähtuda tuleb eeskirjast

Autojuhtidele pani Ermo Soon aga südamele, et ülesõidu­kohal ja ristmikul tuleks lähtuda liikluseeskirjast. «Olen tähele pannud, et osa juhte jääb punase süttides ilusti tõkkepuu taha seisma. Osa aga sõidab rahulikult edasi ja jääb keset raudteed seisma,» kirjeldas ta. Liiklusseaduse järgi raudteel seisma jääda aga ei tohi.

«Kui pole võimalik üle sõita, peab jääma ootama. See on mõistlik teguviis,» tõdes tehnikajuht.

Samuti juhtub Soone sõnul tihti nii, et Näituse ja Vaksali ristmik sõidetakse suletud tõkkepuu ajal kinni. 

«Tõkkepuu taha mahub neli-viis autot, aga mõni juht arvab, et kui talle on roheline tuli, siis ta võib neile sappa sõita. Tegelikult jääb ta keset ristmikku seisma, kuna pole enam ruumi. Sellega pannakse aga igasugune liiklus kinni,» rääkis Soon. Ta viitas taas liikluseeskirjale, mis ütleb, et kui ei ole võimalik ristmikku ületada, ei tohiks ristmikule sõita.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles