Tartlaste ideed Ajujahil: paneelis kasvav sammal ja kuupi pressitud mahl

2016. aastal võitis Ajujahi tartlaste nutikas seinaprinteri idee.

FOTO: Sille Annuk / Postimees

Ettevõtluskonkurss Ajujaht pikendas äriideede esitamise tähtaega 5. novembrini, et anda ka senistele kahtlejatele võimalus oma ideega välja tulla. Konkursile on praegu esitatud üle 250 äriidee, millest viiendik on Tartumaalt.

Konkursi tähtaega pikendati, kuna paljud avaldused jäid poolikuks. Samuti suurenes Ajujahi auhinnafond 60 000 eurolt 75 000 eurole.

Tartu ideedel on konkursil väga hästi läinud. Mullu näiteks võitis Ajujahi tartlaste välja mõeldud nutikas seinaprinter SprayPrinter.

Tänavu on Tartumaalt esitatud Ajujahile 45 ideed. Kõik ideed on erinevatest valdkondadest, esindades nii IKT, energeetika ja keskkonna kui ka tööstuse ja disaini valdkondasid.

Näiteks üks Tartumaalt konkursile esitatud mõte on luua välisseinapaneel, mille koostises olevad samblaeosed hakkaksid Eesti kliimas paneelis kasvama ning kataks väljastpoolt terve paneeli samblavaibaga. Paneel sobiks linnakeskkonda terrassidele või kogu hoone välisseina ühe osa katmiseks.

Äriideega Juice³ aga soovitakse valmistada vedelast mahlakontsentraadist kuival ja tahkel kujul kuupi pressitud toatemperatuuril säilivat kontsentraati, mis vette asetades lahustub mahlaks. Toode on mõeldud kiire eluviisiga inimeste jaoks. Mahlakuubikusse on plaanis lisada vitamiinid, mis ergastavad organismi ja selle funktsioneerimist.

Kolmas konkursile väljapakutud mõtetest on toota viipekeelseid lasteraamatuid, et pakkuda kurdile lapsele grammatiliselt korrektset keelekeskkonda ja emakeelset meelelahutust. Viipekeelsed raamatud on video vormis, eesti keeles ja eestikeelsete subtiitritega.

Ajujahist on kasvanud välja mitmed Eestile olulised ettevõtted, nagu Taxify, nutikaid jalgrattaparklaid ehitav Bikeep ning Tartus innovaatilist bussipiletisüsteemi katsetav Jiffi.

Ajujahi järgmine võitja selgub 2018. aasta mais. Oma idee saab pühapäevani kirja panna konkursi kodulehel ajujaht.ee.

Tagasi üles