Tartu automüüki juhib endiselt Škoda

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uute autode müügiedetabelis hoiab esikohta Škoda, mille müüduim mudel on Octavia.
Uute autode müügiedetabelis hoiab esikohta Škoda, mille müüduim mudel on Octavia. Foto: Margus Ansu

Autode müügi- ja teenindusette­võtete liidu statistika järgi juhib selle aasta uute sõiduautode müügitabelit Tartus endiselt Škoda. Teisel kohal on Toyota, kolmandal Kia.

Škoda võidukäik on Tartus kestnud juba mitu viimast aastat ning võrreldes teiste automarkidega on nende ülekaal mäekõrgune. Kui rääkida ainult sõiduautodest, siis selle aasta esimese üheksa kuuga on Emajõelinnas müüdud 545 Škodat, 262 Toyotat ja 245 Kiat. 

Tartus Škodasid müüva Aasta Auto juhatuse liikme Andrias Tammistu sõnul mõjutavad automüüki kõige rohkem hind ja kvaliteet. «Meie klient on ikkagi hinnatundlik ja ta vaatab kogu komplekti koos,» lausus ta. «Talle on tähtis mitte ainult sõiduki soetamiskulu, vaid ka vastupidavus ja kõik muu.» 

Emori uuringu järgi on  Škoda klientide arvates väikseimate ülalpidamiskuludega sõiduauto Eestis. Näiteks 15 000 kilomeetri järel tehtav hooldus maksab olenevalt mootori tüübist umbes 170 eurot.

Loeb ka aastaaeg

Škoda müüduim mudel on Octavia, mida on võimalik saada nii sedaani kui universaalina. «Mõlemad on üsna müüdud. Maainimene eelistab rohkem universaali. Kui meie pagasiruumi lahti teed või istud tagaistmele, siis on seal ruumi nii jalgadele kui ka kaubale,» rääkis Tammistu.

Automüük sõltub ka aastaajast. Näiteks kevadel ostetakse autosid rohkem, sest kui ilmad lähevad ilusaks, siis muutuvad ka inimesed tegusamaks. Seevastu jõulude aeg ja aastalõpp on autosalongis tavaliselt vaiksem.

Tavaliselt võtab auto kättesaamine aega vaid kolm kuni viis päeva, sest Škodal on Eestis päris suur ladu.

«Müüginäitajates sesoonsus nii täpselt ei kajastu, sest kui peame auto tellima, anname selle ostjale üle alles mõne kuu pärast. Aga külastatavusest näeme küll, millal on aktiivsem periood,» selgitas Andrias Tammistu. 

Tavaliselt võtab auto kättesaamine aega vaid kolm kuni viis päeva, sest Škodal on Eestis päris suur ladu.

Amserv Auto Tähe esinduse juhataja Marek Pärli sõnul võib ka Toyotade müügis täheldada väikest sesoonsust, aga üldjoontes on müük kuude kaupa üsna ühtlane. 

Üha rohkem hübriide

Kui rääkida Toyota menukaimatest mudelitest, siis ülikoolilinnas hoiab esikohta Avensis, teisena eelistatakse RAVi ja kolmandal kohal on Auris. 

Väga populaarseks on muutunud hübriidid. «Meil on hübriidid enamikul mudelitel olemas ja nende osakaal läheneb juba poolele,» sõnas Pärli. «Kuna hübriidil on palju eeliseid, siis on see muutunud väga nõutud mudeliks.» 

Seda, kes on Toyota tüüpiline ostja, on aga väga keeruline öelda. «Kindlasti pole Toyota kallis auto, meie hinnaklass on samas suurusjärgus kui Volkswagenil,» rääkis Pärli. «Seepärast ongi raske välja tuua, kes on meie klient – ta on nii noor kui vana, nii maalt kui linnast.» 

Et Toyota vaheladu asub Rootsis Malmös, siis võtab autode kättesaamine aega keskmiselt paar nädalat.

Pärli sõnul on Toyota järelturul üks paremini müüdavaid autosid ja kui võtta kogu Eesti müügiarvud, siis on Toyota meil enimmüüdud automark. 

Müügiedetabelis kolmandal kohal olevat Kiat müüb Tartus Autospirit. Ettevõtte tegevjuhi Meelis Villemsi sõnul mõjutab automüüki kõige rohkem üldine majandusseis. 

«Sõiduauto on ju ennekõike tarbeese. Aga teine sõidu­auto peres on rohkem juba luks­asi, mis viib raha majast välja,» selgitas ta. «Nii et kui on hea majandusseis ning pankadel ja liisingufirmadel on valmisolek raha välja anda, siis see mõjutab automüüki palju.» 

Pikk garantii

Kia trumbiks peab Villems väga pikka ehk seitsmeaastast garantii. Teiseks on auto ise viimastel aastatel muutunud väga innovaatiliseks ja seda pakutakse hea põhivarustusega. 

Kia müüduim mudel on juba teist generatsiooni järjest linnamaastur Sportage. «Eelmise Sportage'i tulekuga tegigi Kia tõsise läbimurde. Parematel aegadel oli meil Tartus üheksaprotsendiline turuosa, mis on väga suur, suurem kui Eestis keskmiselt,» sõnas Villems.

Foto: Graafik: Artur Kuus, foto:Margus Ansu
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles