Viimastel kuudel on autojuhid korduvalt pöördunud muu hulgas ka lehetoimetusse küsimustega, mis puudutavad remonti Tartu-Valga maanteel. Linnapiirist Nõo esimese teeristini on asfalt üles freesitud. Maantee äärde paigaldatud kollased sildid räägivad tööde lõpust oktoobris, ent oktoober ise hakkab tasapisi lõppema. Liiatigi sadas eile maha esimene lumi.
Teerullid ootavad Elva teel parema ilma saabumist
Kohalikel valimistel Elva valla volikogusse kandideerinud maavanem Reno Laidre on viimastel kuudel sageli männilinna vahet sõitnud. Tartu Postimehega vesteldes avaldas ta arvamust, et riigiametnikuna pole talle kohane teist riigiasutust kritiseerida. Teeremont ise on liiatigi õilis ja üllas asi, sest selle eesmärk on nii sõiduolude parandamine praegu kui ka tee säilimine ajaks, mil Tartu ja Elva vahele rajatakse neljarealine maantee.
Tööd on veninud
Asjaolu, et kulunud teekate freesiti üles ning pärast seda pole seal justkui suurt midagi tehtud, võib olla põhjus küll, miks autojuhid nurisevad, möönis Laidre.
Mis puudutab kiiruspiirangut 70 kilomeetrit tunnis, siis see Laidret ei sega. «Tartust Nõkku sõites kaotab maksimaalselt minuti või kaks,» leidis ta. Küll oli ajakulu vahepeal suurem, kui üks sõidusuund oli suletud ja liiklust korraldasid reguleerijad. Siis tuli hommikul ja õhtul tipptunnil oodata mõnikord tõesti päris pikalt, nentis Laidre.
Maavanemale teadaolevalt teeb maanteeamet Valga maanteel taastusremonti selleks, et tulemus peaks vastu vähemalt 2025. aastani. Siis peaks plaanide järgi algama Tartu ja Elva vahelise tee ehitamine neljarealiseks.
Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal sõnas, et ehkki objekti üleandmise tähtaeg on oktoobrikuu, oleks suurem osa töödest Valga maanteel pidanud valmis saama juba juulis. «Puhkuste ja koolivaheaja ajal on liiklussagedus väiksem.» Talle teadaolevalt pandi teelõigul asfalti ka üleeile. Eilse lumesaju ajal masinad seisid, sellise ilmaga on töid ka raske teha.
Taali sõnul venis töövõtja RoadWest OÜ-l remondiga alustamine ja ka pärast seda, kui töödega septembris alustati, on korduvalt rikutud tee ehitustööde lepingus kokku lepitud tingimusi ja tähtaegu. «Maanteeamet on kasutanud lepingust ja seadusest tulenevaid õiguskaitsevahendeid, et tee ehitustööd korrektselt ja õigeaegselt teostatud saaks.»
Praegu on olukord selline, et umbes pool tasanduskihist on paigaldatud ja tasanduskihi paigaldamisega jätkatakse ka uuel nädalal. Töödega on plaanis lõpetada 1. novembril, kuid arvestades hetkeseisu näeb maanteeamet ohtu, et tähtajaks tööd ei valmi, nentis Taal.
«Vabandame liiklejate ees ebamugavuste pärast ja kinnitame, et otsime võimalusi liiklejate olukorra parandamiseks.»
Ehitaja, osaühing Roadwest, on maanteeametile kinnitanud, et tööde valmimist on takistanud tehnoloogilised aspektid. Taali sõnul istutakse töövõtjaga koosolekulaua taha esmaspäeval ja arutatakse läbi, kuidas minna edasi.
Kergtee Tartust Elvani
Lisaks maanteele käib Tartu ja Valga vahel ka aktiivne kergliiklustee arendus. Piirkondliku konkurentsivõime tugevdamise programmist toetust taotlev Nõo vald tahab rajada 12 kilomeetri pikkuse jalgratta- ja jalgtee Nõost Elvani. Aiamaa-Nõo kõrvalmaanteelt alguse saav tee kulgeks läbi Nõo aleviku kuni Elva linnani välja. Ehituse eeldatavaks maksumuseks on arvutatud 1,7 miljonit eurot.
Esimene ehitusetapp hõlmab teed läbi Nõo aleviku, Voika küla, Tõravere aleviku ja Vissi küla.
Kohati võib teetrass ulatuda ka eraomandis olevatele kinnistutele, mistõttu on vallavalitsus juba teavitanud käimasolevatest projekteerimistöödest ka enamikku kinnisasjade omanikest. Projekti kaastaotleja on Elva linnavalitsus, kes teeb ettevalmistusi Elva territooriumil.
Pikemas perspektiivis peaks planeeritav Nõo-Elva kergliiklustee saama ühtsesse võrku Tartu linna suunduvate kergliiklusteedega. Laidrele teadaolevalt on maanteeamet valmis ühendama Nõo ja Külitse vahelise lõigu kergteest, kui Nõo plaanitu teoks teeb.