Menukale hommikusele rongile Tartus mugavalt ei pääse (2)

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hommikul kell 7.29 Tartust väljuv Valga–Tallinna ekspressrong peatub paljude sõitjate pahameeleks taas teisel perroonil, kuhu jõudmiseks tuleb läbida tunnel ja pikk trepp. Kui kõnealune rong väljuks esimeselt perroonilt, saaksid reisijad seda oodata soojas vaksalis ning ka rongile minek oleks mugavam.
Hommikul kell 7.29 Tartust väljuv Valga–Tallinna ekspressrong peatub paljude sõitjate pahameeleks taas teisel perroonil, kuhu jõudmiseks tuleb läbida tunnel ja pikk trepp. Kui kõnealune rong väljuks esimeselt perroonilt, saaksid reisijad seda oodata soojas vaksalis ning ka rongile minek oleks mugavam. Foto: Sille Annuk

Kell 7.29 startiva Tartu–Tallinna ekspressi väljumise koht pandi pärast raudtee remondi lõppemist jälle teisele perroonile, kurjustas ajalehes anonüümseks jääda soovinud tartlane, kes selle hommikuse menuka rongiga tihti sõidab. 

«Suvel oli hea – rong väljus esimeselt teelt, rahvas oli rahul. Inimesed arutasid, et vast see nii jääbki, mõistlik oleks,» rääkis ta. «Nüüd on aga lood vanaviisi: kümmekond minuti varem tuleb porgand Põlva poolt, maha astub paarkümmend inimest. Siis laseb rong jalga. Sajad pealinna poole reisijad aga läbivad hallitanud tunneli ja ronivad kaunis järsku treppi mööda üles, et pääseda teisele perroonile. Talvel külma või tuisuse ilmaga on trepp rahvast täis, sest väljas pole ju meeldiv oodata.» 

Sage rongisõitja kinnitas, et sellist korraldust kiruvad paljud teisedki. «Kas tõesti jääbki kõik jälle vanamoodi,» kurjustas ta. «Aastaid tagasi käis Tartus pealinna rong ikka peaperrooni äärde. Soojas jaamahoones saaksid sajad reisijad meeldivamalt rongi oodata.»

Arvestama peab paljuga  

Rongide vastuvõtu- ja ärasaatetee määrab raudtee omanik, AS Eesti Raudtee, teatas reisijaid sõidutava Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuht Mariis Adamberg. «Raudtee omanik ise otsustab, missuguse perrooni juurest rongid väljuvad,» kinnitas ta. «Elronil on ka mingi kaasarääkimisõigus selles, kuid arvestada tuleb, et raudteel ei käi kõik asjad nii lihtsalt.» 

Rongi peatuskoha otsustamisel on vaja arvestada mitme asjaoluga, eeskätt sobiva vastuvõtu-ärasaatetee vaba olekuga, rongide ringlusega kõnealuses jaamas ning muude jaamas tehtavate toimingutega. 

«Sujuva rongiliikluse tagamiseks tuleb vältida olukordi, kus jaama saabuv rong peaks platvormi äärde jõudmiseks sõitma risti üle teiste teede,» selgitas Mariis Adamberg. «Hommikul Valgast Tartusse tulev ning sealt edasi Tallinna sõitev rong peaks jaamahoone ette sõitmisel seda tegema. See takistab teiste rongide jaama sissesõitu ning seetõttu ei oleks võimalik tagada reisijatele mõistlikku ümberistumisvõimalust eri suundade vahel, konkreetsel juhul Koidulast saabuvalt rongilt.» 

Saab küll muuta 

Kuidas kõnealune hommikune pealinna viiv rong sai suvel esimese perrooni ääres peatuda, ei osanud ta selgitada. Hommikune Tartu–Tallinna rong väljub teiselt platvormilt kuni praeguse sõiduplaani kehtivuse lõpuni, 10. detsembrini. Samas juhtis Mariis Adamberg tähelepanu, et raudtee omanik võib alati teha ka erakorralisi muudatusi. 

Eesti Raudteest asja uurides selgus, et hommikuse rongiga pealinna reisivatele tartlastele on mõistlikke muutusi võimalik teha küll. «Kell 7.29 Tartust Tallinnasse suunduv rong on võimalik välja saata esimeselt perroonilt, kui muuta Koidula-Tartu rongi saabumisaeg Tartusse kümme minutit varasemaks,» teatas Eesti Raudtee arendusdirektor Anvar Salomets. «Sellise otsuse saab teha aga Elron.» 

Lähiajal seda muutust siiski ei tule. «Soovime pakkuda võimalikult paljudele reisijatele sobivat sõiduplaani ja mugavat ümberistumisvõimalust,» ütles Mariis Adamberg. «Seega peame lähtuma kõigi reisijate huvidest, sealhulgas ka nende omadest, kes ei ole tartlased.» 

Eesti Raudteest asja uurides selgus, et hommikuse rongiga pealinna reisivatele tartlastele on mõistlikke muutusi võimalik teha küll.

Koidula rongi puhul tuleb tema sõnul lisaks ümberistujatele arvestada eelkõige sellega, et inimesed jõuaksid hommikul Tartusse tööle ja kooli. «Et enamasti on sihtpunkti jõudmise soovitav aeg kell kaheksa, ei saa me Koidula rongi saabumisaega varasemaks nihutada,» lisas Mariis Adamberg. 

Elron vaatab 10. detsembrist kehtima hakkavat uut sõiduplaani viimistledes koos Eesti Raudteega üle ka kõigi rongide väljumisteed Tartu jaamas. «Peame arvestama paljude asjade, sealhulgas ka Tartu reisijate mugavusega,» ütles Mariis Adamberg. 

Anvar Salometsa sõnul on Eesti Raudtee 10. detsembrist kehtima hakkavas uues sõiduplaanis tartlastele mugavama võimaluse leidnud ning praeguse seisuga hakkab hommikune Tartu–Tallinna ekspress väljuma Tartus esimeselt perroonilt.

Elroni kodulehel saavad reisijad praegu täita rahulolu-uuringut, milles ettevõte ootab arvamusi oma teeninduse kohta. 

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles