Aasta algusest Tartu linnaliinidel sõitma hakanud uutel bussidel on toolide jalad hoogsalt roostetama hakanud, tootjafirma Maz lubab garantiiremonti.
Tartu uued bussid juba roostetavad
Et neli kuud kasutusel olnud busside istmete jalad on põranda lähedalt roostepruuniks läinud, tuli bussifirmale Sebe hiljuti halva ootamatusena. Häda ilmnes Maz-bussidel, mille pikemat varianti liigub Tartus 10 ja lühemat 13.
Sebe Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste lausus, et roostetama ei ole hakanud kõik istmejalad, vaid mõned. «Võib-olla on aluspinnatöötlus olnud kehv,» oletas ta põhjust.
Bussidel on garantii
Kaljuste ütles, et õnneks on bussidel garantii ja Mazi esindaja on lubanud ülevärvimist garantii korras.
Garantii kehtib aasta busside üleandmisest, see oli kümmekond päeva enne eelmise aasta lõppu. Mõnel osal on garantii ka pikem.
Millal töö ette võetakse, sõltub eelkõige Sebest, sest remondi ajal on buss liinilt maas ja tuleb vaadata, kas on asendusbussi vajadust ja võimalust.
«Pigem hakkame tegema suvel, kui busse on liinil vähem,» ütles Kaljuste.
Kaljuste kinnitas, et mujalt bussid ei roosteta, üksnes istmejalad. Üldiselt võib tema sõnul busside esimese nelja kuuga rahule jääda.
«Eks väiksemaid tõrkeid on nii Mazil kui Scanial,» lausus Kaljuste. «Mazil on tekkinud lisatöid, et juhil oleks mugavam juhtida. Midibussil oli see mure, et suuremat kasvu inimesed ei mahtunud rooli taha ära.»
Kaljuste lisas, et muidugi on Mazid odavama hinnaklassi bussid, aga salongiradiaatorid on nii Mazil kui Scanial: «Kumba siis eelistada?»
Esteetiline probleem
Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak tõdes, et kuuleb busside roosteprobleemist esimest korda, linnale see kohustusi kaasa ei too.
Tegu on eelkõige esteetilise probleemiga, ent tema sõnul ei tulnud linn hanget tehes selle pealegi, et toolide jalad võiksid roostetama minna ja selle kohta tuleks lepingus eraldi märge teha. Et bussidel ei tohi olla nähtavat roostet, on märgitud üksnes kere kohta.