Magistri tänava parkimismaja ei vähenda mitte kuidagi autode hulka vanalinnas.
See maja koos tänavaparkimise piiramisega tekitab surve kiirema parkimiskäibe järele. Lühem keskmine parkimisaeg ja kõrgem hind. Lühemal ajalõigul võib kesklinnas olla praegusega võrreldes vähem, pikemal aga hoopis rohkem autosid!
Pea kvartal pika ja pool kvartalit laia, mahult 2/3 Tallinna kaubamaja suuruse hoone kavandamine kesklinna parki on kõike muud kui planeerimine inimese silmade kõrguselt! Võimalik kvartalisuurune mürakas on hoomatav autosõitjale, mitte ennast tema kõrval sipelgana tundvale jalakäijale.
Eespool oli viide muudele võimalustele. Valikuvõimalusi ju on, ka mujal kui Magistri tänaval.
Mahukas avaliku funktsiooniga hoone näiteks Ülejõel edendab linnakeskkonda hoopis suuremal määral, kui enam-vähem funktsioneerivas kesklinnas. Jaan Kaplinski kirjutas 2014: «Tartus näiteks on üksainus tõeline park, see on ülikooli botaanikaaed. Kõik ülejäänud on midagi, mida Vello Keppart kord nimetas rohelisteks kõrbeteks.» (Sirp, 7.11.2014.)
Kesklinna pargil oleks eeldust saada rohelisest kõrbest päris pargiks. Seda muidugi juhul, kui ta saatuseks ei ole puudega piiratud mururiba kolme massiivse hoone vahel. Muu haljastus kesklinnas on ju pigem puistud ja pargi tunnuseid on neil veel vähem.
Kuidas kõrbest parki teha, see õpetus on leitav viidatud artiklist. Kuid midagi on väga valesti, kui me paneme kõrvuti kaks asja. Selleks, et olla kultuurne linn, Euroopa kultuuripealinn, ehitame kultuurimaja. Et ehitada kultuurimaja, hävitame pargi. Sest sisuliselt parim koht kultuurimaja jaoks on osava planeerimismanöövriga reserveeritud. Parkimismaja jaoks!
Ons pargi rüüstamine kultuursem samm kui mõned ajaloost hästi teada raamaturüüsted? Pargikultuur nime poolest ka ju kultuur?