Paraku on kümme aastat hiljem Käreveres rajaga seis selline, et hämaras ja märjema ilmga on sellel liikumine sisuliselt eluohtlik. Jõgi on endale ampsanud omajagu kallast ning kunagised rajajäänused mööduvad mõnes kohas jõest meetri-paari kauguselt, kui sedagi.
Sadama ootuses
Samas on keeruline põigata ka paremale, jõest kaugemale, sest seal laiutab võsa ning rinnuni ulatuvad nõgesed. Mahatallatud rohi osutab, et kalamehed kunagist luharada siiski kasutavad, kuid võib arvata, et näiteks väikeste lastega matkalised pööravad seal ohutuse mõttes kiiresti otsa ümber.
Luharajale pani korraliku põntsu 2010. aasta kevade suur üleujutus, nentis Tähtvere vallavanem Rein Kokk.
Luharaja tegemine läks omal ajal maksma ligi 120 000 eurot, millest 80 protsenti ehk 99 218 eurot tuli Euroopa regionaalarengu fondist. Algul oli rajal ka kolm puhkekohta, kuhu olid rajatud sildumiskohad ja ette valmistatud lõkkepaigad. Üle kanalite ja kraavide ehitati purded, kokku üle kolmekümne.
Tähtvere vallavanema Rein Koka sõnul on luharaja Vorbuse-poolset otsa kogu aeg korras hoitud, sealt prügi ära veetud ning mullu peeti lausa järelevalvet, et liiga innukad kalamehed autodega otse jõe äärde ei sõidaks. Ent Kokk pidi tõdema, et raja keskmine ja Kärevere-poolne osa on tõepoolest kehvas seisus.
«Käreveres hooldamisraha peal ei ole, eks see tuleb eelarvesse keskkonna rea peale sisse võtta, võsalõikuriga üle käia ja järjest truupe panna,» nentis Kokk. Ta lisas, et raja korrastamine tuleks sealkandis ette võtta ka seetõttu, et lähitulevikus on Kärevere silla juurde plaanis rajada paadisadam.