Aasta-aastalt aina rohkem autojuhtidele pahameelt tekitanud Näituse tänava raudteeülesõidukoht suletakse oktoobris paariks nädalaks linnaliikluseks ning see läbib põhjaliku remondi.
Näituse tänava ülesõit läheb oktoobris kinni (1)
Eesti Raudtee ehitusosakonna juhataja Riho Vjatkini sõnul pidi Näituse ülesõidu remont algama esialgsete plaanide kohaselt juba augusti alguses. «Kuna aga linn ei andnud ümberkaudsete tänavate remontide tõttu sulgemisluba, lükati töö edasi sügisesse,» sõnas Vjatkin.
«Me ei saanud suvel kooskõlastust anda, kuna nii Vaksali kui ka Lehola tänav olid siis remondis. Meil oli vaja tagada ümbersõiduvõimalus ja me ei saanud sulgemist lubada,» täpsustas linna liiklusteenistuse juhataja Martin Nelis.
Praeguse plaani järgi tehakse remonti 2.–15. oktoobrini. Täpne tööde kestus ja aeg selgub siiski pärast sulgemislubade väljastamist. Ülesõidukohal vahetatakse välja katted kõikidel rööbasteedel, parandatakse ülesõidualuse tee olukorda ja autotee profiili, samuti suurendatakse jalakäijate ohutust.
«Linnainimese jaoks muutub ülesõit siledamaks, sest vahetatakse plaate ja muutub ka rööbastevahelise asfaldi olukord. Korrigeerime ka raudteed, vahetame liipreid ja ballasti. Minu teada parandatakse ka jalakäijate ohutust ehk pannakse mõned lisapiirded ja vaadatakse inimeste liikumisteed üle,» rääkis Vjatkin.
Rööpad eri kõrgustel
Praeguseks tekkinud kuumaastik on Vjatkini sõnul põhjustatud eelkõige sellest, et raudteerööpad on eri kõrgustel. «Sellest tekibki hüplik olukord. Remondiga tõstetakse aga kõik ühele kõrgusele ja loomulikult pannakse vahele ka uued betoonplaadid,» lisas ta.
Remondi võtab ette AS Leonhard Weiss RTE, kes on Eesti Raudtee lepingupartner kogu Tapa ja Tartu vahelisel liinil. Remont läheb maksma umbes 250 000 eurot ning seda rahastatakse Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi kaudu.
Eesti Raudtee Lõuna piirkonna teeosakonna juhataja Juri Hatsajuki sõnul tehti Näituse tänava ülesõidukohal viimati remonti üheksa aastat tagasi, kui esimese kolme rööpapaari vahele pandi uued betoonplaadid. Ülejäänud osa remonditi viimati aga üle kahekümne aasta tagasi.
Veneaegsed rööpad
«Kogu see ülesõit on nüüdseks täielikult amortiseerunud. Seal on veel vanad veneaegsed rööpad ja need on väga ära kulunud. Paneme uued plaadid ja need nõuavad ka uut tüüpi rööpaid,» selgitas Hatsajuk. Ta nimetas Näituse ülesõitu Tartu üheks tähtsaimaks liiklussõlmeks.
«Seda kasutab väga palju sõidukeid ning seetõttu kuluvad ka plaadid kiiresti,» lisas Hatsajuk. Kuna asendatavad plaadid on siiski veel kasutuskõlblikud, viiakse need suure tõenäosusega Koidula ülesõidule, kus liikluskoormus on palju väiksem.
Kuna tehtavate tööde maht on suur, ei ole Vjatkini sõnul võimalik sulgemisaega ka lühendada.
Järgmisel aastal plaanib Eesti Raudtee kapitaalremonti ka Aardla tänava ülesõidukohas, kus praegu on maas kummiplaadid. «Ka sinna paneme raudbetoonplaadid, et oleks vastupidavam,» lisas Hatsajuk.
Eesti Raudteel on Tartu linnas seitse ülesõidukohta: Betooni, Näituse, Kabeli, Aardla, Võru, Tähe ja Turu tänaval. Neist kolm viimast jäävad nn sadamaraudteele ning suure tõenäosusega võetakse need järgmisel aastal üles. «See pole veel täiesti kindel, aga ilmselt kaovad need ära,» sõnas Hatsajuk.