Tartu taksod kisuvad lühinumbri pärast

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üle kümne aasta lühinumbrit 1300 kasutanud Takso Üks asendas eelmisel kuul oma taksodel ja koduleheküljel tuntud lühinumbri uue numbriga 1210, kuna ei tahtnud enam reklaamida numbrit, millel oli oht kaduda.
Üle kümne aasta lühinumbrit 1300 kasutanud Takso Üks asendas eelmisel kuul oma taksodel ja koduleheküljel tuntud lühinumbri uue numbriga 1210, kuna ei tahtnud enam reklaamida numbrit, millel oli oht kaduda. Foto: Margus Ansu

Üle kümne aasta Tartus lühinumbrit 1300 kasutanud Takso Üks jäi läinud nädalal oma numbrist ilma ning selle all hakkas sõitma uus takso Esra, kellele numbri omanik oli selleks õiguse andnud. Kohus peatas esialgu numbri kahekordse rentimise.


«Taksojuhid ütlevad, et meilt oleks nagu number ära varastatud,» lausus Takso Üks OÜ ju­hatuse liige Alo Henno. «Inetu lugu igal juhul.»

Takso Üks oli Henno sõnul lühinumbrit 1300 kasutanud Tartus üle kümne aasta, rentides seda omal ajal tasuta praeguseks pankrotistunud taksofirmalt Esra Ko OÜ ning hiljem ettevõttelt Calemon Halduse OÜ.

Henno selgitusel tehti seda puhtpraktilistel kaalutlustel, sest numbri lõiv ning selle reklaamimine on kallis. Otstarbekam oli kasutada mitme taksofirma peale üle Eesti sama numbrit ning reklaamikulud ära jagada. Tartus oli numbri 1300 esindajaks kokkuleppe järgi Takso Üks.

Kaitse või rünnak?

«Kümme aastat sõitsime ja polnud mingit probleemi,» ütles Henno. Selle aasta alguses ütles aga lühinumbri omanikfirma Calemon Halduse OÜ, et sai teiselt taksofirmalt parema pakkumise ning võib jätkata lepingut Takso Ühega juhul, kui ka nemad on nõus maksma numbri eest edaspidi sama renti, mida pakkus konkurent. Takso Üks oli nõus.

Pärast lepingu uuendamist asendas Takso Üks aga kõigil oma taksodel ja kodulehel lühinumbri 1300 numbriga 1210. «Enda kaitseks, et oleks uus number tagavaraks, kui vanast ilma jääme,» põhjendas Takso Ühe juhatuse liige Alo Henno. Samuti ei näinud Henno enda selgitusel põhjust tasuta reklaamida teisele firmale kuuluvat lühinumbrit, mille eest ta nagunii juba renti maksis.

Numbri omanik Calemon Halduse OÜ tõlgendas sellist käitumist rünnakuna oma numbrile ning lepingu rikkumisena. «See oli ilmselgelt pahatahtlik soov meie number Tartus välja suretada ning harjutada kliendid ära uue numbriga,» ütles Calemon Halduse OÜ juht Heiti Gross.

Mõlemad pettunud

Calemon Halduse OÜ ütles lepingu Takso Ühega üles ning pakkus numbrit GoTakso­par­gile. «Kui sellist võimalust pakutakse, siis haarad ju kinni,» nentis Go­Taksopark OÜ juhatuse liige Kuno Koger.

Eelmise nädala teisipäeval hakkaski GoTakso­park lisaks Tartu Taksopargi nimele sõitma Tartus Esra kaubamärgi all, kasutades selleks Takso Ühe kauast lühinumbrit 1300. Suur oli nii mõnegi kliendi üllatus, kui tuttava numbri all tuli teine takso.

Takso Ühe omanik Alo Hen­no leidis seepeale, et temaga on leping alusetult üles öeldud ning number poleks tohtinud minna üle uuele firmale. Takso Üks pöördus lühinumbri omaniku Calemon Halduse vastu kohtusse ning esialgu peatati kohtu määrusega numbri teistkordne väljarentimine.

«Eks meie oleme samamoodi pahased, et tõime maamessi ajaks välja uue takso, panime raha reklaami alla, aga saime vaid mõned päevad sõita,» ütles GoTaksopargi juht Kuno Koger.

Enda firmat ta aga tülisse vahele segada ei taha. «See on Takso Ühe ja Calemon Halduse vaheline asi. Nemad peavad selle ka ära klaarima,» ütles ta.

Selgust taksofirmade tülli asub tooma kohus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles