Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Galerii: uue depoo avas uunikumbusside paraad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kassisilma 24 krundile Tartu külje all asuvas Räni külas sõitis täna pärastlõunal hulk soliidses eas ühissõidukeid. Neist üks - Setra S6 - saabus kohale aga puksiirköiega Ikarus 55 taha aheldatuna. «Tõmbas paagi põhjast mingi jama üles ja jäi keset Tallinna-Tartu maanteed seisma,» laiutas bussi omanik Hugo Osula käsi.

Kuid sellest polnud lugu, sest buss saabus just õigesse kohta. PBPP-majja, nagu kohalikud lõuapoolikud on jõudnud juba maja kutsuma hakata. Lahtikirjutatuna tähendab see lühend «pekkis busside parandamise paik». Viisakamalt väljendudes Mootor Grupi ja Sebe uus bussidepoo, mis läks maksma 2,4 miljonit eurot. «Vaatame, mis karu kõhus on,» võtsid remondimehed Osula põneva sõiduvahendi lahkesti vastu.

Avakõnes märkis Mootor Grupi omanik Osula, et tema firmade eesmärk on hoida mobiilsust nii teedel kui ühiskonnas tervikuna ning uue Tartu depoo avamine tähendab ettevõttele olulist arengusammu. Investeeringuid on tehtud ühissõidukite teenindamiseks ka Tallinnas ja Pärnus ning peagi on plaanis ehitada depoo ka Tapale. Tartu depoo on aga üks esimesi Eestis, mis on orienteeritud ühissõidukite teenindamise terviklahendustele ja vaatab ka tulevikku. Lisaks vedelgaasitanklale kerkib naabrusse veel üks tankla ning valmis ollakse ka elektri- ja hübriidbusside teenindamiseks.

Tervituseks sõna võtnud Tartu abilinnapea Valvo Semilarski tõdes, et teeninduskeskus ei ole mitte üksnes 65 praegu Emajõelinna linnaliine teenindava bussi jaoks, vaid see on koht, mis peaks tagama ühistranspordi kvaliteedi ka Lõuna-Eestis ja rahvusvahelistel bussiliinidel. Ülenurme vallavanem Aivar Aleksejev andis depoo juhtidele pidulikult üle ka hoone kasutusloa.

Seejärel heisati masti ettevõtete lipud. Tõsi, kiirustades läks üks lipp esmalt masti tagurpidi, kuid see viga parandati kohe. Seejärel võtsid kokku sõitnud külalised einet ning tutvusid majaga põhjalikumalt.

Bussidepoo kaasaegne läbisõidetav remondihall võimaldab üheaegset hooldust teha kuni kuuele 15-meetrisele bussile. Lühemaid ühissõidukeid mahub korraga remondihalli rohkemgi. Nüüd saab Lõuna-Eestis remontida ka 18-meetrise pikkusega lõõtsbusse, milleks varem võimalused puudusid. Mõistagi saab hoones bussi korralikult puhtaks pesta. Majas on muu hulgas ka ööbimisvõimalused kaugemalt saabunud bussijuhtidele.

Mootor Grupi kontserni kuuluv AS Sebe teenindab Tartu linnaliine alates 2011. aastast ja teenindusleping kehtib kuni 2019. aastani.

Tagasi üles