Odavpood alustas kärtsu ja mürtsuta

Kaspar Koort
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Variku kandist uut poodi uudistama tulnud Annika Kask (vasakul) ja Malle Leht Alko1000 tegevjuhilt Einar Visnapuult hindade kohta aru pärimas.
Variku kandist uut poodi uudistama tulnud Annika Kask (vasakul) ja Malle Leht Alko1000 tegevjuhilt Einar Visnapuult hindade kohta aru pärimas. Foto: Margus Ansu

Neljapäeva hommik Tehnika tänaval. Taamal paistab Turu tänava katkematu autodevool ning peaaegu kiviga visata on Tartu vangla, kus teevad oma esimesi ärkamisjärgseid toimetusi kinnipeetavad. 

Ent kes teab, ehk on see kena hilissuvine hommik seal Tehnika tänaval tunnistajaks uue ajastu algusele Eesti jaekaubandusturul, sest uksed avas Alko1000 odavpood. Kauplus, mis võib omanike sõnul inimese ära toita 15 euroga nädalas ning mis laieneb peagi veel kolme Eesti linna.

Hind määrab

Ettevalmistustööd kaupluse avamiseks kulgesid tasa ja targu ning veel avamiseelsel õhtul polnud võimalik kusagilt leida teavet selle kohta, kas 31. augustil tõepoolest uksed lahti tehakse. Veelgi enam, ka kaupluse uksel polnud mingit viidet avamise ega lahtiolekuaegade kohta.

Sellest hoolimata võis juba veerand tundi enne kella kaheksat – sest meedias oli varem välja käidud, et pood hakkab lahti olema hommikul kella kaheksast õhtul kümneni – näha läbi poe klaasseina sisse piilumas kaht naist.

Jutukad ostuhuvilised ütlesid, et tulid Variku linnaosast kohale, et oma silmaga üle kaeda, ons pakutav kaup tõepoolest nii palju konkurentide omast soodsam. Tõsi, selles suhtes, et inimene peaks nädalas 15 euroga söönuks saama, olid nad üsna skeptiliselt meelestatud.

Ootused ja lootused olid suuremad, tunnistas poes ringi vaadanud Annika Kask.

Asjaolu, et lõviosa pakutavast kraamist on välismaist päritolu, neid ei heidutanud. «Ei ole see mingi probleem, ostan seda, mis on odavam,» teatas Malle Leht. Sõbranna Annika Kask märkis, et tema tahabki proovida tooteid, mida varem pole proovinud, ning pealegi ei tohiks ju toiduvalmistamise tehnoloogiad meil ja mujal nii väga erineda. 

Otsest ostunimekirja Malle Lehel ja Annika Kasel kaasas ei olnud, kuid teatud kaubarühmade suhtes neil siiski ootusi oli. «Tahaks proovida Poola konserve, Läti teeb väga robustselt,» avaldas Kask. Samuti lubas ta varuda purgisuppe, mida on kiirel ajal hõlbus potti ajada.

Seda, et Alko1000 hinnapoliitika konkurentegi hindu üle vaatama paneb, nad aga ei usu. «Tahaks küll, aga ei usu. Nii nagu keegi tahab, nii ta selle hinna paneb,» põrutas Leht.

Teretulnud konkurents

Ent seejärel avas kaupluse juht Einar Visnapuu poe uksed ning Malle Leht ja Annika Kask tõttasid põrandal kõrguvate kaubamägede vahele. Peagi hakkas saabuma ka teisi kliente ning poole üheksa paiku võis poes täheldada juba arvestatavat melu.

Kaupluses pisut ringi vaadanud, tõdesid aga Leht ja Kask, et ega need hinnad nüüd nii väga palju konkurentidega võrreldes soodsamad ei olegi. «Ootused ja lootused olid suuremad,» tunnistas Kask.

Nad said põgusalt vestelda ka Visnapuuga ning too oli käsi laiutanud, et päris ilma ei saa ka kaupa ära anda. «Saan aru, aga minu arvates on hinnavahe suhteliselt väike,» ütles Kask.

Kommikastide juures kohatud Guido Kaeramaa märkis aga, et esmapilgul tunduvad hinnad tõepoolest madalamad kui mujal.

«Küll rahvas siin käima hakkab ning põhiline on konkurents – selle tulemusel hakkavad hinnad kindlasti ka teistel allapoole liikuma, see on nii igal alal,» tervitas Kaeramaa uue ostlemiskoha tekkimist.

KOMMENTAAR

Vaido Padumäe, Rimi Eesti tegevdirektor

Soovime uuele tegijale jaekaubanduses jõudu. 

See on kindlasti väljakutseid pakkuv valdkond, kus igav ei hakka. Usume, et konkurentsitihedal alal on iga uus konkurent jälgimist väärt.

Eestis on juba selliseid poode, kus allahindlusi on vähe või pole üldse. Meie hinnangul see nende positsiooni turul märkimisväärselt parandanud pole. Kõikidel suurtel jaekettidel 

on sortimendis ka sarjad, mis hinnaklassilt on mõeldud just hinnatundlikule kliendile. 

Seega võib odavamat toidukraami otsiv klient leida pea igast poest endale taskukohast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles