Sebe kolis oma bussid uude põllule ehitatud depoosse

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Sebe uus bussidepoo Valga maantee ääres Tartu piiri taga hakkas täistuuridel tööle. Majas on kontor, juhtide puhkeruumid, remondikoda ja pesula. Parkimiskohti on 85 bussile.

FOTO: Jürgen Puistaja / Kanal 2

Esmaspäeva hommikul väljusid Sebe bussid Tartu linnaliinidele viimast korda Ringteel asuvast põlisest bussipargist, nagu viimased kuus ja pool aastat, kuid liinilt lahkudes sõitsid need juba Valga maantee ääres valminud uude baasi, kuhu on koondatud ka Mootor Grupi teiste firmade bussid.

Sebe põhjendas uue baasi vajadust sellega, et Ringteel oli rendipind, mis pealegi oli kehvas seisus.

Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste ütles, et tajumine, kuidas töö tegemise viis sellest muutub, seisab alles ees, kui mõelda neid inimesi, kes remondihallis ja pesulas igapäevatööd teevad.

Remondihall oli valmis nädal varem, kuid bussid jõudsid järele alles nüüd.

Kaljuste sõnul on töötingimused väga palju muutunud. «Kõik on uus ja puhas ja valge ja ehitatud meie vajaduse järgi, et linnaliinibusside vajadused oleksid kaetud,» rääkis ta. Selle järgi on kavandatud remondikohti, neid on kokku kuus. 

Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste kiitis remondihalli, mis on seatud firma vajaduste järgi ja mahutab korraga kuus bussi.

FOTO: Kristjan Teedema

Väga tähtis on ettevõttele pesulapool, kus kaks töötajat peavad ööga ära pesema umbes 50 bussi. «Kui hankelepingus on nõutud, et iga päev peavad olema bussid pestud, on oma pesula hädavajalik. See on täiesti nüüdisaegne,» lausus Kaljuste.

Uues baasis on parkimiskohti 85 bussile, neist 65 linnaliinibussidele. Ülejäänud 20 bussikohta on Eesti Bussi ja Lux Expressi kasutada.

Ettevõtte kontor on juba mõni aeg töötanud uues kohas. Viimasena jäi Ringteele veel päeval töötav pesula, seegi lõpetab tuleval esmaspäeval.

«Äratuleku tingis reaalne vajadus. Teine hoone oli sedavõrd amortiseerunud, et järgmisel hetkel oleks tööinspektor uksed kinni pannud,» nentis Kaljuste.

Paika loksutamist vajab veel töötajate igapäevane liikumine. Kaljuste loendas aia taga poolsada parkivat autot, kuid küsimus ei ole niivõrd tööle saamine. Selleks on bussid käima pandud. Pigem vajab sättimist liikumine puhkepauside ajal, et see oleks mugav.

Praeguse lahenduse järgi sõidab päevas umbes 15 bussi kahe liiniringi vahelisel pausil bussiparki. «Võimalus on, nüüd tuleb need ajad paremini paika loksutada,» ütles Kaljuste.

Kui kahe aasta pärast Sebel enam ei ole Tartu linnaliinide lepingut, hakkavad baasi Kaljuste sõnul kasutama teised Mootor Grupi tütarettevõtted, kellel on vaja keskuse tugiteenuseid.

«Samas on mõeldud see baas ka kogu Lõuna-Eesti keskusena, mis tagab parema võimekuse järgmistel hangetel, üsna pea on ka maakonnahange tulemas,» ütles Kaljuste.

Tartu uuel linnaliinihankel tegi linnale odavaima pakkumise Go Bus. Lepingut ei ole sõlmitud, sest käivad vaidlused, esialgu riigihangete vaidlustuskomisjonis.

Uus lepinguperiood algab 2019. aasta suvel.

Tagasi üles