Karlova sadamas käivad laiendustööd

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Möödunud nädala keskpaigaks oli Karlova sadam jõudnud oma uue süvendustehnikaga puhastada paarkümmend meetrit kaldaäärsest alast. Tööd peaks lõppema selle nädalaga.
Möödunud nädala keskpaigaks oli Karlova sadam jõudnud oma uue süvendustehnikaga puhastada paarkümmend meetrit kaldaäärsest alast. Tööd peaks lõppema selle nädalaga. Foto: Margus Ansu

Karlova sadama kapteni Toomas Oksa sõ­­nul alustati kevadel Soomest soetatud süvendustehnikaga kaevetöid eelmisel esmaspäeval. «Load keskkonnaametist ja linnavalitsusest saime kätte juba üle-eelmise nädala lõpus, aga kõikide asjade valmispanekuga läks natuke aega,» lausus ta.

Kavandatav laiendus jääb kolm aastat tagasi valminud sadamakaist allavoolu. Seal on siiani olnud vee sees peidus vanad puidust postid, mille otsa paljud paadimehed on oma päramootorid ära lõhkunud. Möödunud reedeks oli kaldaäärsest jõest süvendatud umbes paarkümmend meetrit. 

«Kui vaadata seda pilti, mis siin väljakaevamisel välja tuleb ja mida oli ka madalama veega näha, tundub, et ammustel aegadel on siin olnud samasugune sadam, nagu on praegu Rebase paadisadam. Veest tulevad välja vanad puidust postid ja hulgaliselt autorehve,» kirjeldas Oks. Ta pakkus, et rehve kasutati ilmselt pehmenduseks vendrite asemel.

Ühtegi ankrut ega muud põnevat polnud kaevetöödega seni veel kaldale tõstetud ning tõenäoliselt väga põnevaid leide ei maksa ka oodata. «Igasugu õllepudeleid ja muud pahna on küll, aga ei midagi muud,» lausus Oks.

Sügavust 1,5 meetrit

Süvendamiseks kasutataval ekskavaatoril on Oksa sõnul kümne meetri pikkune nool ja teoreetiliselt on see võimeline kaevama kuni kuue meetri sügavuselt. Praegu siiski nii sügavale ei minda. «Võtame lihtsalt setted ja muu sodi välja,» lausus ta ning pakkus, et praeguse veetasemega tuleb sügavuseks umbes 1,5 meetrit või natukene rohkem.

Kaevatud pinnas ladestatakse jõe äärde, kuid kui kõik saab veest välja, lükatakse savine pinnas kaldale laiali ning planeeritakse ära. Oksa sõnul peaks süvendustööd lõppema selle nädala lõpuks ning seejärel saab alustada ujuvkai paigaldamist.

«Järgmise nädala keskpaigaks peaks olema kõik kenasti tehtud ja siis võib siin juba julgelt ka paatidega sõita,» arvas sadama kapten möödunud neljapäeval.

Kui plaanitud laiendus valmis saab, on Karlova sadamas kokku 120 kohta.

Uusi sildumiskohti on sadamal plaanis lisada 30–40, kuid esialgu tehakse valmis kümmekond ehk täpselt nii palju, kui on praeguseks välja müüdud.

«Kõiki kohti ei julge lubada enne järgmist hooaega, aga me tahame teha võimalikult kiiresti. Esimesed hoiukohad tekitame kindlasti juba sel aastal, aga need saavad neile, kes on oma soovist meile juba teada andnud,» ütles Oks. Kaikoha rent maksab üheks hooajaks 650 eurot.

Sadam areneb

Seto Line Reiside OÜ juhataja Toomas Sein ütles, et kui plaanitud laiendus valmis saab, on Karlova sadamas kokku 120 kohta. Algul oli neid vaid 44.

«Saaksime vajaduse korral allavoolu veel kohti juurde teha, aga siis peame vaatama, et me laevateele ette ei jääks,» lausus Sein. Ta tõdes, et huvilisi Tartus jätkub. 

Sadama arendustöödest on plaanis täiendada ka sadamahoone kõrval asuvat autosuvilate hoiuplatsi, mis mahutab maksimaalselt 22 autot. 

«See on sel suvel olnud ikka väga tihedalt täis ja me plaanime sinna kindlasti dušše ja WC-sid juurde teha. Praegusest jääb ilmselgelt liiga väheks ning me ei saa ka ööpäev läbi kasutamist lubada,» rääkis Toomas Sein.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles