Perrooniehitus kulgeb Tartust põhja poole

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued perroonid tulevad kõik ühesuguse välimusega.
Uued perroonid tulevad kõik ühesuguse välimusega. Foto: Eesti Raudtee

Mullu sügisel kerkisid Tartu ja Valga vahelisele raudteelõigule mühinal uued reisijate ooteplatvormid. Nüüd võtab perrooniehitus suuna Tartust Tapa poole. Tööd peavad valmis saama 2012. aasta lõpus, mil hakkavad saabuma uued reisirongid.


Töös on kümneid ooteplatvorme, mille rajamine on jagatud eraldi riigihangeteks, kinnitas Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Ehitus vältab Tartu-Tapa lõigul 2012. aasta lõpuni.

Üksteise järel väljastavad raudtee äärde jäävad omavalitsused projekteerimistingimusi. Käib projekteerimine ja tööde ettevalmistus. Välimuselt tulevad uued ooteplatvormid sarnased mullu ehitatutega ning euronõuetele vastavad – 550 millimeetrit rööpast kõrgemal.

Plaanis on uuendada Tapa, Kiltsi, Rakke, Vägeva, Pedja, Jõgeva, Kaarepere, Tabivere ja Kärkna peatus.

Viimase suurema raudtee kapitaalremondiga kaotatud peatused, näiteks Kalevi Jõgevamaal, ei mahu esialgu ehituskavva. Glase siiski lubas, et väiksemate peatuskohtade saatus selgub pärast suuremate peatuste uuendamist.

Rajatavate perroonide pikkus sõltub reisijate hulgast. Rakke ja Jõgeva ooteplatvorm on planeeritud 100-meetriseks. Väiksema reisijatearvuga peatustes on ooteplatvormi pikkus 35 meetrit.

Perroonide ehitusele plaanib Eesti Raudtee kulutada ligikaudu neli miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles