Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Eeloleva kooliaasta alguses Põltsamaal üle silla veel ei saa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Praegu on autosilla plaat ära lammutatud ning käib silla vormi kokkupanek.
Praegu on autosilla plaat ära lammutatud ning käib silla vormi kokkupanek. Foto: Kristjan Teedema

Põltsamaa ootas linna ainukese autosilla remonti kümmekond aastat. Silla hüdroisolatsioon oli täielikult amortiseerunud, kõnniteel käies võis alla poole vaadates näha lausa vett. Tallinna tehnikaülikoolilt tellitud ekspertiiside järgi oli seal ohtlik liigelda. 

Eelmisel kuul algasidki viimaks laiaulatuslikud rekonstrueerimistööd. Praeguseks on vana sillaplaat täiesti ära lammutatud ning käib silla armeerimine. Kui esialgu oli plaan sild taas avada 13. septembril, siis praeguse seisu järgi peaksid autod saama sealt üle sõita septembri lõpus.

Põltsamaa abilinnapea, linnamajandusosakonna juhataja Aivar Aigro ütles, et kooli algusnädalatel silda avada ei saa, kuna sidekaablitega ette tulnud takistuse tõttu lükkus ehitusperiood kahe nädala võrra edasi. 

Silla remondi ajal on liiklus suunatud linnast välja. Ümbersõit on Tallinna-Tartu maanteel üle suure Põltsamaa silla, kust edasi saab Mõhkküla ristist keerata Viljandi, Võhma või Põltsamaa peale. Ümbersõiduga lisandub umbes seitse kilomeetrit. 

Aigro sõnul pole ehitustööd linnas suuremaid ummikuid ega muid probleeme tekitanud. Kuna kohalikud elanikud on remonti pikalt oodanud, arvas abilinnapea, et inimesed suhtuvad sellesse mõistlikult ning on hakanud oma käike rohkem planeerima. «Kohalik rahvas on ära harjunud ja oma elu nii korraldanud, et auto on ühel pool jõge parklas ning jala käiakse teisel pool jõge ja tullakse tagasi,» rääkis abilinnapea. 

Probleeme võib tekkida Aigro arvates läbisõitjail, kes sõidavad märke vaatamata mälu järgi. Kui silla juurde jõutakse, mõeldakse, mis edasi saab. 

Silda polnud võimalik remontida nii, et ühel pool oleks samal ajal liiklus toiminud. Aigro kinnitusel on sild monoliitne ja selle plaat valatakse ühes tükis. Pealegi oleks see silla remondiaega märkimisväärselt pikendanud.

Ehitusgraafiku järgi peaks 28. septembril jõudma remont sinnamaani, et autod saavad jälle linnas üle jõe sõita. Praegu pole kindel, kas masinad pääsevad üle mõlemalt poolt korraga või tuleb kohapeal liiklust reguleerida. Edasi jätkuvad veel tööd kõnniteede, piirete ja valgustusega, kuid need autoliiklust ei takista. 

Sillatöid teeb Nordpont. Tööde maksumus on ligikaudu 620 000 eurot, millest 85% ehk umbes 526 000 eurot tuleb Euroopa Liidu regionaalarengu fondi toetusest. Kuigi silla ehituseks on ette nähtud seitse kuud, on ehitaja lootust andnud, et remont lõpeb oktoobri lõpus või novembri alguses.

Tagasi üles