![Eile lappisid firma Põlva Teed töömehed löökauke Tähe tänaval.](http://f9.pmo.ee/cgG8Tur8SW5mMVmKqkeTwOHnFm8=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2011/04/07/553653t1h3e99.jpg)
Kuigi tänavune lumerohke talv on ka seekord linna teedele oma mõju avaldanud ja mõned tänavad on saanud külmakergituste tõttu kahjustada, on löökaukude hulk siiski väiksem kui varasematel aastatel.
Kuigi tänavune lumerohke talv on ka seekord linna teedele oma mõju avaldanud ja mõned tänavad on saanud külmakergituste tõttu kahjustada, on löökaukude hulk siiski väiksem kui varasematel aastatel.
Teedeteenistuse peaspetsialist Siim Mitt hindas linnatänavate praegust olukorda paremaks kui eelnevatel aastatel. «Võib öelda, et löökauke on tänavu mõnevõrra vähem, aga see-eest on tekkinud palju ebatasasusi ja profiilimuutusi. Teede aluspinnad on hakanud mängima ja on palju vajumisi ja kerkimisi,» ütles Mitt ning pakkus külmakergituste põhjuseks lumerohket talve.
«Maapind ei külmunud ühtlaselt ja siis hakkavadki aluspinnad rohkem mängima,» selgitas linnaametnik. Löökauke on tänavu vähem aga ilmselt seetõttu, et mõned tänavad said mullu uue katte. «Kuna hinnad olid soodsad, sai eelmisel aastal üsna palju ära remonditud.»
Vähem teateid
Sama meelt oli ka linna liiklusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann. «Olen näinud hullemaid kevadeid. Liiklejana ma ütleks, et väga hull olukord ei ole,» lausus Lukmann ning lisas, et autojuht peab arvestama teeoludega. «Juht peab arvestama, et loigu sees võib olla sügav auk. Ei ole mõtet neist läbi kihutada. Tuleb ikka juhinduda liikluseeskirjast ja tervest mõistusest.»
Tänavate olukorra kohta võib Miti sõnul anda hinnangu ka selle järgi, kui palju on linlased heakorratelefonile aukudest teada andnud. «Sel aastal on ikka vähem kui varasematel. Oleme teinud inimestele kaks korda suure üleskutse, aga teateid on poole vähem. Kokku vast sadakond ning mõnedki korduvad,» pakkus Mitt. Ka linnale esitatud kahjunõudeid on varasema paarikümne asemel siiani vaid mõni.
Kõige kehvemas olukorras on linnas need tänavad, mis peaksid sel suvel nagunii uue katte saama. Näiteks Tuglase tänav maaülikooli ühiselamu ees ning Anne tänav Annelinnas. Tänavaid remontiva firma Põlva Teed töödejuhataja Airet Aart nimetas kehvaks veel Filosoofi ja Aida tänavat.
«Aidas on üks väga halb koht, kus tuleb kogu aeg silma peal hoida. Seal on langus, väga vana asfalt ja vesi kogu aeg voolab,» lausus Aart. Suurem probleem on ka Raua tänavaga, kus kattekiht peab veel vastu, aga alus on kehv.
Külmalt kuumale
Praegu käib löökaukude lappimine veel külma asfaldiga, kuid järgmisest nädalast tahetakse kasutusele võtta kuum asfaldisegu. «Eks külm asfalt ongi ajutine plomm, mille peale ei saa kunagi kindel olla, aga kuumaga tehtu niipea ära ei lagune,» lausus Aart.
Kattega tänavate jooksvaks remondiks kulutatakse Tartus tänavu 320 000 eurot.