Peatudes esmalt muusikavälisel: oma tööd pealkirjastades on heliloojad Markus Robam ja Robert Jürjendal läinud romantilist teed, andes mõlemad ühtlasi võtme oma teose kuulamiseks. Robamil on selleks tants («Raekoja tants») ja Jürjendalil ballaad («Ballaad taevasele Mariale»).
Tõnis Leemetsa pealkiri («Võtkem Tartu rütmid») on humoorikas ja kutsub üles kulgema Tartu rütmis. Sellel on vahest ka väike keel-põses-nalja alltekst, sest kes siis ei teaks, et boheemlikult aeglaselt kulgevat linna iseloomustab üldises teadvuses pigem kindla rütmi puudumine.
Kolm lugu
Robami tantsu kuulates tuleb meelde minimalism. Tantsuks esitatakse korduvat motiivi nagu moodsas klubimuusikas ning kuulaja viiakse rütmi-, mitte meloodiarännakule. Tekib tahtmine see rütm enda jaoks korrastada, mis ei olegi nii lihtne. Samad noodid satuvad eri rõhkude alla, tekitades muljet väikesest, kuid siiski raskesti tabatavast variatiivsusest.
Üle linna kõlava kellamänguna saab see omamoodi linna ja linlaste elu sümboliks: päev järgneb päevale ja selles on palju tuttavat, aga iga kord ka midagi peaaegu märkamatult uut. Ja nii nagu muutub tasahaaval tuttav kellamängu motiiv, muutub iga päev ka linna ja inimese elus mõni väike asi, kuni ongi muutunud kõik.
Jürjendali lugu on kolmest kõige traditsioonilisem ja meenutab kõige enam mõnel teisel instrumendil ette kantavat pala. Helilooja on kirjutanud Tartule imeilusa aeglase valsi, mille takte on minutis parasjagu nii palju, et selle tempos võiksid raekoja ees, «Suudlevate tudengite» skulptuuri jalamil tantsida ka eeterlikud ballitantsupaarid (vihje Tartu üritusekorraldajatele, kuidas sellele kellamängule linnaruumis veel üks kaunis lisaväärtus anda).