Töövõtja huvi oleks tööde hõlbustamiseks Tartu teedeteenistuse juhataja Urmas Metsa sõnul olnud loomulikult see, et ajal, mil parvel töid tehakse, on veeliiklus täielikult suletud. Selle sulgemise luba oleks aga nädalateks väga keeruline saada.
15 minutist 35 minutini
Emajões on teatavasti Kivisilla varemed ja Kaarsilla all on laevaliikluseks ainult kitsas vahemik. Seega ei saa poisid teise silla otsa alla viia, et laevad läbi pääseksid. «Mujalt ei saa läbi lasta. See ongi probleem. Kui oleks võimalik teiselt poolt lasta, oleks kõik palju lihtsam,» lausus Mets.
Kaarsilla ehitaja ASi Trev-2 Grupp projektijuht Robert Sinikas on pidanud enne veeliiklusele piirangute seadmist kõikide suuremata operaatoritega läbirääkimisi ja arvestanud reisilaevade graafikuid, et kokku leppida ajad, mil silla all saaks liigelda.
Kui esmaspäevast pühapäevani on kella 20st kuni 6ni hommikul veeliiklus avatud, siis päevasel ajal saavad laevad Kaarsilla alt läbi sõita üksikutel aegadel. Läbisõit on avatud ainult 15 või 35 minutiks.
Nendel aegadel, kui silla alt pääsevad läbi suured laevad, saavad sealt läbi ka paadid. Muul ajal pole see võimalik. Veeliiklejatele piirangutest teavitamiseks pannakse peagi nii Võidu kui ka Vabaduse sillale suured infotahvlid, kus on kõik kellaajad kirjas.
Kokkulepped ehitajaga
Lodi Jõmmu teeb Emajõel peamiselt tellitud sõite, kuid etenduse «Kadunud Jõmmu!» tõttu tuleb lodjaseltsil teha varasemast rohkem piletiga reise. Jõmmu üks kaptenitest Priit Jagomägi tunnistas, et väga rõõmus ta liikluspiirangute üle pole.