Robert Suvi kui maalikunstniku isikupära arenes jõuliselt välja Tartus, kuhu ta kolis 2006. Temast sai õppejõud algul Tartu kõrgemas kunstikoolis ja aastast 2009 Tallinna tehnikaülikooli Tartu kolledžis. Üks inspireerija võis olla koolikaaslane Andrus Kasemaa, kes oli suur Picasso austaja, kuid eelkõige on tema maalides tunda vitraažikunsti mõjusid.
Aktid
Robert Suvi on aktid asetanud dekoratiivsetele pindadele, mille üks omapära on vitraažilikult rikas joonekäsitlus: joonlaualik, punktiirne, nurgeline, ümar. Autor armastab kolmnurki, laike ja eredaid täppe. Viimastega rõhutab ta näiteks rinnanibusid ja silmi.
Aktimaal ongi tema kõige atraktiivsem žanr. Naised on keerulistes poosides, eriti põnev on lõbusalt kollaste varvastega hüppaja («Hüpe», 2016). Teda on kujutatud tagantvaates nii, et maali keskpunktis oleva tagumiku kumerusi katavad intensiivsed värvijoad. Punase värvi spontaansed pintslitõmbed annavad teosele jõu.
Autor armastab kolmnurki, laike ja eredaid täppe. Viimastega rõhutab ta näiteks rinnanibusid ja silmi.
Sama koloriit, kirg ja energia iseloomustab «Ringutavat naist» (2013). Viimane on monumentaalseim aktimaal, kus tagasihoidlik taust ei konkureeri figuuriga ja laseb sellel hiilata. Picassolikult väändunud või lihtsalt valede värvide ja proportsioonidega naised on erootilisemad kui tudengipõlves modelli järgi maalitud subbilikult realistlik «Akt» (1974).
Robert Suvi maastikumaalides võib täheldada väheldast cezannismi. Huvitavam on uurida vitraažilikkust. Väga selge on see «Peipsi rannas» (2016), kus rannakivid säravad värvilise mosaiigina ja puud on laigulised. «Veepeegeldus» (2010) on erandlikult müstiline.