Eesti Lennundusmuuseum on lennupäevi korraldanud juba aastaid ja võib ju mõelda, et mida uut on neil pakkuda? Selgub aga, et inimesed on lennundusmuuseumi pakutavast ja lennupäevade šõust endiselt huvitatud. Lausa nii palju, et sündis uus publikurekord.
Lennupäevad päädisid publikurekordiga
Vigurlende ja militaartehnikat saabus uudistama üle 15 000 inimese. Pühapäeval astus lennushow'lt läbi ka president Kersti Kaljulaid. Eesti Lennundusmuuseumi asutaja ja juht Mati Meos märkis, et mullu jäi pileti lunastanud külastajate arv rekordilise 13 000 kanti, siis tänavu on see kindlalt üle mulluse tulemuse aga täpsete kassaandmete kokkulöömine alles käib.
Meose sõnul soosis ettevõtmise edu hea ilm, senisest suurem atraktsioonide hulk, pidevalt uuenev ekspositsioon jm. Tänavu olid esmakordselt lennupäevadel kohal NATO lahingugrupi tankid Challanger II ja LeClerc, soomusmasinad ja relvasüsteemid, loetles ta. «Minu teada polnud Eesti tsiviilpublik veel brittide ja prantslaste lahingugrupi tehnikat näinud ja mul on hea meel, et liitlased võtsid meie kutse vastu,» ütles lennundusmuuseumi juht.
Lennupäevi on muuseum korraldanud 2006. aastast. Läbi aastate on lennuprogrammi magnetid olnud Leedu vigurlennuäss Jurgis Kairys, Läti õhuässade showgrupp Baltic Bees reaktiivlennukitega L-39 Artjom Soloduha juhtimisel ja Scandinavian Airshow piloodid Jacob Holländer ja Bengt Andersson. Esmakordselt astus üles Eesti oma vigurlendur Jüri Kaljundi, kes omab ainsat Eestis püsivalt paiknevat vigurlennukit, klassikaline 1975. aasta 200-hobujõulist Pitts S-2A biplaani.
Viimaste aastate traditsiooniks on saanud lennupäevadel uute eksponaatide esitlemine. Tänavu esitleti Saksamaa õhuväelt saadud USA päritolu hävituslennukit F4 Phantom II. Mullu oli tõmbenumbriks Nõukogude päritolu sõjalennuk MIG 25.